رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بر ممنوعیت فعالیت شبکه‌های کاریابی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی و دعوت از معلمان برای فعالیت در مدارس غیردولتی تاکید کرد و گفت: جذب معلم و فعالیت در مدارس غیردولتی نیازمند طی کردن فرآیندهای قانونی و اداری است.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۹۶

به گزارش جام‌جم، مرضیه گرد با اشاره به این‌که اخیرا در فضای مجازی مشاهده شده است شبکه‌هایی با عنوان کاریابی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی و دعوت از معلمان برای فعالیت در مدارس غیردولتی ایجاد شده است و مشخصات این افراد نیز از طریق این فضاها دریافت می‌شود، عنوان کرد: نحوه جذب معلمان و کادر اداری در مدارس و مراکز غیردولتی از طریق موسسان و مدیران مدارس و مراکز است و حتما باید فرآیندهای بررسی صلاحیت‌های اخلاقی، گزینشی و علمی طی شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که اکنون فرآیندهای نظارتی درنظر گرفته شده است تا تخصص معلمان با زمینه تدریس آنها تناسب داشته باشد، گفت: این به آن معناست که مدرک تحصیلی، آموزش‌های بدو خدمت و ضمن خدمت و تائیدیه‌های حراستی و گزینشی ضروری است و وجود واسطه‌ها و رابطه‌ها از نظر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وجاهت قانونی ندارد.

گرد ادامه داد: متقاضیان کار در مدارس غیردولتی توسط مؤسسان و مدیران مدارس دعوت می‌شوند و رزومه را به موسسان ارائه می‌دهند. آموزش و پرورش در معرفی افراد نقشی ندارد چرا که حق مدیران و موسسان است تا از میان متقاضیان، برترین افراد را شناسایی و به کار بگیرند اما در این مساله آموزش و پرورش نقش نظارتی ایفا می‌کند و برای ورود به هر مدرسه دولتی و غیردولتی باید ضوابط عمومی و اختصاصی طی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها