از آنجایی که در کمد لباس هر مردی حداقل یک دست کت و شلوار تر و تمیز برای مهمانی‌ها و مراسم‌های ویژه پیدا می‌شود باید به روش‌هایی برای مراقبت از آن آشنایی داشته باشید؛ چراکه این مراقبت‌ها عمر لباس شما را طولانی‌تر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۰۴

پس برای این‌که بیشتر هوای کت و شلوار خود را داشته باشید این مراقبت‌ها را فراموش نکنید.

سایز مناسب بپوشید: اگر می‌خواهید لباس شما روی تنتان به مناسب‌ترین شکل ممکن خودنمایی کند باید خریدی مطابق سایز اصلی خود داشته باشید. چون تنگ یا گشاد بودن آن به کت و شلوار شما آسیب می‌زند.

اتو فقط بخار: باید بدانید که استفاده از اتوی آهنی برای از بین بردن چروک کت و شلوار به جنس آن‌ صدمه وارد کرده و موجب کشیده شدن آن می‌شود، پس از اتوی پرس و بخار برای این کار استفاده کنید. نیازی هم به سپردن کت و شلوار خود به خشکشویی نیست چون شست‌وشو با مواد شیمیایی و گاهی بی‌دقتی در اتو کردن شکل و ظاهر کت شما را برهم می‌زند.

از چوب رختی استفاده کنید: یکی از بهترین کارهایی که برای مراقبت از کت و شلوار مردانه می‌توان انجام داد همین آویزان کردن آنهاست. آویزان کردن باعث می‌شود شکل کت و شلوار بخصوص شکل کلی شانه‌ها حفظ شود. از طرفی چوب رختی‌های چوبی بهترین گزینه برای نگهداری از کت و شلوار شما خواهد بود، پس بلافاصله بعد از پوشیدن، آن را درون کاور و چوب‌رختی قرار دهید و آویزان کنید.

جیب‌های کت را پر نکنید: موبایل،کیف کارت و پول و سوئیچ خود را در جیب کتتان قرار ندهید، چون به مرور باعث کشیده شدن الیاف پارچه کت شده و شکل آن را خراب می‌کند. همچنین توصیه می‌کنیم برای مراقبت بیشتر هیچگاه کت و شلوار خود را با جیب‌های پر در کمد آویزان نکنید.

گردگیری کنید: برای برداشتن گردوغبار یا شوره و موهای جاخوش کرده روی شانه‌ها، کت خود را نتکانید برای این کار ابتدا کت را در محلی مناسب آویزان کنید و سپس با کمک برس‌های مخصوص گردگیری لباس آنها را پاک کنید. این کار نه‌تنها
گرد و خاک روی لباس‌های شما را از بین برده بلکه باعث افزایش عمر لباس شما هم می‌شود.

یک دست کت و شلوار کم است: از آنجایی که استفاده روزمره از یک دست کت و شلوار باعث از بین رفتن لباستان خواهد شد پیشنهاد می‌کنیم بیش از یک دست از این لباس مردانه در کمد خود داشته باشید.

شقایق جعفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها