وزیر نفت عراق در راس هیاتی امروز عازم ایران می شود

وزیر نفت عراق روز جمعه در راس یک هیات کارشناسی به منظور تبادل نظر در خصوص پیگیری توافقات با جمهوری اسلامی ایران ، عازم تهران میشود.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۳

"حسین شهرستانی" وزیر نفت عراق در گفتوگو با ایرنا در بغداد، این سفر را در راستای مشکلات موجود در این کشور بخصوص در زمینه تهیه مواد سوختی و فراوردههای نفتی ارزیابی کرد.
وی لحظاتی قبل از عزیمت به ایران، پیگیری موضوع واردات مواد سوختی و سایر فراوردههای نفتی از جمهوری اسلامی را به عنوان محورهای اصلی گفتوگوهایش در ایران اعلام کرد.
موضوع افزایش مبادی ورودی مواد سوختی از ایران به عراق ، بخصوص بازگشایی مرز زرباطیه در مقابل منطقه مرزی مهران ، از دیگر مسایل مورد مذاکره در این سفر خواهدبود.
به گفته وی ، همچنین کمیتههای کارشناسی دو طرف در خصوص بررسی و پیگیری مراحل پیشرفت توافقنامههای منعقدشده ، جلسات کارشناسی برگزار خواهند کرد.
صادرات نفت خام عراق روزانه /میلیون بشکه پیشبینی شده است که به لحاظ شرایط خاص امنیتی این کشور و برخی حوادث تروریستی ازجمله انفجار لولههای منتقلکننده نفت به مبادی خروجی ، این میزان به حدود دو میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.
هماکنون به لحاظ مشکلات امنیتی، شهروندان عراقی بخصوص در بغداد برای دریافت سوخت بنزین ساعتهای طولانی در زیر گرمای درجه انتظار میکشند و بهای بازار آزاد بنزین به دو برابر نرخ دولتی آن افزایش یافته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها