در حالی که مسئولان کشورمان صراحتا از نقض برجام به واسطه تحریم‌های جدید سخن می‌گویند اما کاترین ری، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به نقض مکرر برجام از سوی طرف آمریکایی، مدعی شد تاکنون تمام طرف‌ها به آن پایبند بوده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۸۷۲۳

به گزارش جام‌جم، سیدعباس عراقچی در واکنش به امضای تحریم‌های آمریکا علیه ایران، روسیه و کره‌شمالی توسط ترامپ گفت: هدف اصلی آمریکا از اعمال این تحریم‌ها از بین بردن برجام است و ما نسبت به این حرکت واکنش بسیار هوشمندانه‌ای خواهیم داشت.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه نیز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران حق پاسخ به اقدامات ضدایرانی دولت آمریکا را برای خود محفوظ می‌دارد و با صبر، طمانینه و تدبیر لازم و با خردورزی تمام و در راستای منافع مردم و امنیت ملی کشور اقدام خواهد کرد.

وی همچنین به دولتمردان آمریکا توصیه کرد به‌جای فرافکنی و ایران‌ستیزی، به فکر حل و فصل بحران‌های عدیده داخلی این کشور باشند.

همچنین علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیات نظارت بر اجرای برجام گفت: به نظر می‌رسد که سیاست‌های داخلی دولت جدید آمریکا و سیاست‌های بین‌المللی آنها دچار افول و سیر به سمت قهقرا شده و آنها هر قدر از این اقدامات انجام دهند با رهبری رئیس‌جمهور جدید قطعا در دنیا منزوی‌تر خواهند شد.

وزارت خارجه چین ضمن تاکید بر لزوم حل اختلافات از طریق گفت‌وگو با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، روسیه و کره‌شمالی مخالفت کرد.

ادامه واکنش‌ها به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ

به گزارش مهر، واسیلی نبنزینا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به فضاسازی آمریکا و متحدان غربی این کشور درباره پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ توسط ایران تصریح کرد که این اقدام ایران نقض برجام نیست.

این واکنش روسیه در حالی است که براساس خبرگزاری صدا و سیما، کاخ سفید که در نامه‌ای با امضای آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس به دبیرکل سازمان ملل از پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ شکایت کرده است، اکنون در اندیشه بررسی موضوع در شورای امنیت است.

انتقادات ترامپ به برجام نیز همچنان ادامه دارد و بر اساس متن گفت‌وگوی ترامپ با نخست‌وزیر استرالیا که بتازگی منتشر شده است، رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از توافق هسته‌ای اوباما با ایران گفته که این توافق من را می‌کشد.

وی گفته است: من نمی‌دانم که این افراد را از کجا پیدا کردند تا با آنها این توافق‌های احمقانه را امضا کنند و این موضوع من را می‌کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها