عزت‌الله ضرغامی در مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز گفت: کاسه‌ساز حداقل 10 کار هنری داشت که همگی خوب و موفق بودند. همچنین او خوراک معنوی به مردم می‌داد؛ چیزی که در حال حاضر در جامعه ما کمتر مورد توجه است.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۵۹

مراسم بزرگداشت حبیب‌الله کاسه‌ساز سه‌شنبه 10 مرداد با حضور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی، محمدحسن قدیری ابیانه، صمد قربانی و خانواده مرحوم کاسه‌ساز در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

بصیرت کاسه‌ساز

محسن رضایی ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ در ابتدای این مراسم در سخنانی ضمن تسلیت درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز از این هنرمند فقید به عنوان حبیب سینمای ایران یاد کرد و گفت: امیدوارم این فریادهای مظلومیت‌خواهی ملت ایران که حبیب‌های ایران مسئولیتی را در قبال آنها بر دوش گرفتند، بعد از این رحلت‌ها ادامه پیدا کند.

رضایی با اشاره به ارتباطی که با حبیب‌الله کاسه‌ساز در طول این سال‌ها داشته است، گفت: در دوران سپاه و پس از آن که بنده از سپاه بیرون آمدم ایشان معمولا در ارتباط با فعالیت‌های سینمایی و دفاع مقدس به بنده مراجعه می‌کردند. در وجود ایشان مسئولیت الهی و فداکارانه‌ای می‌دیدیم که هیچ‌گاه نمی‌خواست صف خود را از مظلومیت هشت سال دفاع مقدس جدا کند. خیلی‌ها بودند که با جداسازی به نان و نوایی می‌رسیدند، با فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلاب برای خود نان و نوایی به دست می‌آوردند، اما کاسه‌ساز هر چه فاصله می‌گرفت عاشقانه خود را به ارزش‌های انقلاب پیوند می‌زد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: حبیب‌الله کاسه‌ساز این بصیرت را پیدا می‌کند و اثر فاخر هنری درست می‌کند که ارزش بسیار بالایی دارد. امیدوارم مسیر این هنرمند در سینما پیگیری و دنبال شود و مظلومیت این هنرمند به مردم شرح داده شود.

خوراک معنوی کاسه‌ساز

عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس اسبق سازمان صدا و سیما هم در این مراسم در سخنانی با اعتقاد بر این که حبیب‌الله کاسه‌ساز از مدیران و هنرمندانی بود که آثار فاخری را از خود در سینما و تلویزیون بر جای گذاشت، اظهار کرد: مرحوم کاسه‌ساز هم مدیر فرهنگی خوبی بود و هم وقتی مستقیما به عرصه هنر وارد شد و کار تهیه‌کنندگی کرد فرد موثری در سینما و تلویزیون بود و خوش درخشید و برجسته شد. ما کم داریم آدم‌هایی که هم در حوزه مدیریت و هم در حوزه هنر خوش بدرخشند.

او با اشاره به فعالیت‌های مدیریتی مرحوم کاسه‌ساز در سینمای دفاع مقدس اظهار کرد: کاسه‌ساز در سینمای دفاع مقدس منشا خدمات زیادی بود. زمانی که به حوزه سینمای ارشاد وارد شدم ایشان به عنوان مدیر قوی و آشنا به سینما فعالیت می‌کردند و یکی از مهم‌ترین بخش‌های معاونت سینمایی که ایشان سمت آن را برعهده داشتند، مدیریت اداره تولید فنی بود که مسئولیت مهمی در مدیریت فنی هنرمندان داشت و چرخ سینما هم خوب می‌چرخید. او جزو مدیرانی بود که در کارش درخشید و مایه آبروی بچه‌های انقلابی و حزب‌اللهی شد و در این حوزه موفق بود. در پایان این مراسم از تمبر یادبود حبیب‌الله کاسه‌ساز توسط عزت‌الله ضرغامی رونمایی شد./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها