سیدحسن نصرالله یادآور شد:

تصمیم سرنوشت‌ساز برای نبرد با داعش

پس از تحمل شکست سنگین و تن دادن به توافق سه‌جانبه صورت پذیرفت

خروج تروریست‌های جبهه النصره از شرق لبنان

منابع لبنانی، صبح روزگذشته از بازگشت سه نیروی حزب‌الله به لبنان خبر دادند. این یکی از دستاوردهای مهم توافق میان حزب‌الله و جبهه النصره ارزیابی می‌شود. به گزارش اسکای نیوز، جبهه‌النصره سه‌‌شنبه‌شب سه عضو حزب‌الله به نام‌های حمد حرب، شادی زعیم و حسام فقیه را در راستای توافق با این حزب در عرسال آزاد کرد و این سه اسیر آزاد شده به پادگان گردان نهم ارتش لبنان در شهرک اللبوه در شرق این کشور رفتند و صبح دیروز در میان استقبال گسترده مردمی به منازلشان در بیروت و ضاحیه جنوبی بازگشتند. هیاتی از دستگاه امنیتی لبنان نیز برای تحویل گرفتن اسیران به شهرک عرسال رفته بودند. در مقابل، چهار عضو جبهه النصره که در زندان رومیه لبنان بودند، آزاد شدند.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۱۶

پیشتر جبهه النصره فهرستی از اسامی 18 نفر داده بود که اکثرشان با جرایم تروریستی در ارتباط بودند و همه آنها تابعیت سوری داشتند، اما قاطعیت حزب‌الله موجب شد، این فهرست پاسخی نگیرد و النصره مجبور شود به آزادی چهارنفر از نیروهایش رضایت دهد. یک مرحله دیگر از این توافق همچنان ادامه دارد. قرار است کاروان‌های حامل خانواده ‌ها و نزدیکان تروریست‌ها امروز به ادلب سوریه نقل مکان کنند. تعداد آوارگانی که برای رفتن به ادلب نام‌نویسی کرده‌اند، نزدیک به ده هزارنفر هستند، اما نمی‌توان خروج همگی آنها را تضمین کرد. دولت لبنان مانع برگشتن آوارگان به سوریه نمی‌شود به این شرط که این بازگشت داوطلبانه باشد. توافق تبادل میان حزب‌الله و جبهه النصره بعد از چند روز درگیری میان دو طرف در عرسال حاصل شد.

به گزارش شبکه المیادین، طلال ارسلان، وزیر مهاجرت و رئیس حزب دموکراتیک و از رهبران دروزی لبنان در گفت‌وگو با این شبکه و با اشاره به پیروزی‌های اخیر مقاومت در ارتفاعات عرسال گفت: ما در برابر خون‌های ریخته شده نیروهای مقاومت اسلامی و ملی در ارتفاعات عرسال سر تعظیم فرود می‌آوریم و این پیروزی را به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله که ید طولا در حمایت لبنان از تروریسم دارد، تبریک می‌گوییم. ارسلان با بیان این که جبهه النصره کاملا با نقشه‌های صهیونیستی مرتبط است، تصریح کرد: جنگ در ارتفاعات عرسال یک حماسه تاریخی بود و پیروزی در آن پیروزی همه لبنانی‌هاست.

روز گذشته، خبرنگار شبکه العالم از منطقه گزارش داد، مقرهای جبهه‌النصره در وادی حمید و الملاهی در ارتفاعات عرسال آتش گرفته است. این اقدام از سوی خود جبهه النصره صورت گرفت. این گروه تروریستی بر اساس توافق صورت گرفته با حزب‌الله لبنان، باید مقرهای خود را در ارتفاعات عرسال ترک می‌کرد. حزب‌الله لبنان گفته است، در صورت درخواست حاضر است مناطق تصرف کرده در عرسال را تحویل ارتش لبنان بدهد. ارتش لبنان در درگیری‌های عرسال حضور نداشت و تنها نیروهای مقاومت حزب‌الله به کمک نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، شکست سنگینی بر گروه‌های تروریستی و در راس آنها احرار‌الشام وارد کنند. احرارالشام گروهی ائتلافی مرکب از جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه است. النصره وابسته به القاعده است که به دلیل نجات از تحریم‌های بین‌المللی نام خود را به گروه فتح الشام تغییر داد. این گروه تروریستی از سوی بعضی کشورهای عرب بخصوص قطر حمایت می‌شود. دولت سوریه تاکنون بارها موفق شده با امضای توافق‌نامه‌هایی جداگانه، بخش‌هایی از خاک سوریه را از چنگال تروریست‌ها آزاد و آنها را به مناطق دیگر ازجمله ادلب منتقل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها