سرمربی استقلال همچنان به دفاع از عملکرد خود در ممانعت از حضور بازیکنانش در تیم امید اصرار دارد و فدراسیون‌نشینان را به دروغگویی متهم و آنها را تهدید کرد چنانچه استقلال به فیفا شکایت کند، فدراسیون فوتبال ایران تعلیق و بازی استقلال ـ صنعت نفت تکرار می‌شود!
کد خبر: ۱۰۵۷۷۸۶

استقلال در حالی لیگ هفدهم را آغاز کرد که چهار بازیکن امید خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت تا شکست یک بر صفر این تیم برابر صنعت نفت آبادان حسابی منصوریان را برافروخته کند. مربی‌ای که چهار بازیکن خود را به تیم امید نداد و در حالی که یکی از ریشه‌های حذف زودهنگام تیم امید ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا غیبت همین بازیکنان عنوان شد، وقتی خودش در غیاب این بازیکنان شکست خورد، فدراسیون را به باد انتقاد گرفت.

سرمربی استقلال در برنامه نود هم حسابی از خجالت محمدرضا ساکت سرپرست دبیری فدراسیون فوتبال درآمد. او در این برنامه با تاکید بر این که محرومیت بازیکنان ما کاملا غیرقانونی است، خطاب به ساکت گفت: نیاز نیست با کلمات بازی شود و قوانین را آن طور که دلتان می‌خواهد تفسیر کنید. چند سال پیش در کمیته انضباطی فیفا به مشکلی خوردند مبنی بر این که بازیکنان گران‌قیمت در زمان مسابقات پایه نمی‌توانند در اختیار تیم ملی قرار بگیرند و باشگاه‌ها از این موضوع ممانعت می‌کنند که مصوب شد در روز فیفا دی برای تیم‌های ملی بزرگسالان بازیکن باید 72 ساعت قبل در اردو حضور داشته باشد؛ اگر یورو، جام جهانی و... باشد 15 روز قبل می‌توانند در اختیار تیم ملی قرار بگیرند، اما مسابقات زیر 22 و... در صورت تعامل فدراسیون با باشگاه‌هاست که یک بازیکن در کدام تیم بازی کند.

سرمربی استقلال با بیان این که نمونه‌های زیادی مثل مسی، امباپه، رشفورد و... در دنیا وجود دارد که برای تیم‌های ملی زیر 23 و پایین‌تر بازی نکردند، گفت: بندی (ماده 83) که آقای ساکت می‌گویند، به تایید هیأت رئیسه نرسیده است. چهار سال قبل مسابقات ما در تیم ملی امید بود که من خواستم مسابقات لیگ یک هفته به تعویق بیفتد ولی این طور نشد؛ پرسپولیس، استقلال، سایپا و... بازیکنانی در تیم ما داشتند ولی تنها تیم نفت به ما بازیکن داد و مابقی بازیکنان مدنظر را در اختیار تیم امید قرار ندادند. منصوریان تاکید کرد: به فدراسیون اعلام کردیم به دلیل مشکلات فنی مجبور هستیم به خاطر بازی دوستانه احتمالی با پرسپولیس و همچنین وضعیت نامشخص منتظری و مصدومیت پادووانی برای حضور در هفته اول، آرمین سهرابیان و مهدی قائدی را به تیم ملی امید بدهیم، اما مجید حسینی و امید نورافکن را نیاز داریم.

سرمربی استقلال با بیان این که چهار نفر را به تیم ملی دعوت کردند، ولی فقط برای یک نفر بلیت گرفتند، گفت: این محرومیت درخواست شخص آقای ساکت بوده است؛ چرا سه بازیکن را محروم کردید در حالی که یک بازیکن را به طور قطعی می‌خواستید و در نامه اشاره کرده بودید؟ وقتی به کمیته انضباطی رفتیم گفتیم چه اتفاقی افتاده است.

سرمربی استقلال تاکید کرد: شما به جرات بگویید برای قدرت‌نمایی این سه بازیکن را محروم کردیم؛ آقای ساکت پافشاری به چیزی که وجود ندارد، می‌کنید.

او اضافه کرد: اگر به فیفا شکایت کنیم که در فدراسیون فوتبال ما فارغ از توجه به قوانین فیفا، به طور جبری قوانینی وضع کردند در حالی که فیفا 12 روز قبل همین موضوع بازیکنان ملی را تایید کرده، من می‌گویم فدراسیون فوتبال ما تعلیق و بازی با صنعت نفت تکرار خواهد شد؛ البته منکر بازی زیبای صنعت نفت نمی‌شوم، اما قانون فدراسیون فوتبال در اینجا برعکس تعریف شده است.

ساکت: دروغگو نیستیم

همچنین محمدرضا ساکت، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در این باره گفت: کمیته انضباطی برخلاف صحبت استقلالی‌ها، نظر ندارد؛ این کمیته دهم تیرماه اعلام کرد براساس ماده 83 تمام باشگاه‌ها موظف هستند بازیکن در اختیار تیم ملی قرار دهند. مسابقاتی که در فیفا دی نبود ولی وقتی AFC می‌گذارد براساس ماده 83 بازی ملی است؛ در آبان ماه 92 در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تصویب شده و از فصل 94 ـ 93 به اجرا درآمده که در صورت عدم همراهی باشگاه‌ها با تیم ملی محرومیت‌ها اعمال شود.

مدیر تیم‌های ملی اضافه کرد: سه بار آقای افتخاری در دفتر رئیس فدراسیون حضور یافت و قرار شد سه بازیکن استقلال از اردوی ارمنستان این تیم به اردوی تیم ملی امید بروند؛ مکاتبات هم انجام شد ولی باشگاه استقلال بعدا مکاتبه کرد که این دو بازیکن را ببرید و دو بازیکن دیگر را نبرید.

وی با بیان این که در قوانین آمده هرگاه بازیکنی به تیم ملی دعوت می‌شود باید حضور پیدا کند، گفت: حتی یک نفر از باشگاه استقلال به قرقیزستان رفت تا هماهنگی لازم برای حضور بازیکنان را انجام دهد و تمام ابعاد موضوع پیش‌بینی شده بود. هیچ مقامی از فدراسیون در رای کمیته انضباطی تاثیر نداشت و آنها براساس مستندات خود رای دادند؛ اتهام زدن این موضوع به افراد مختلف، کم‌لطفی است؛ همه ما ناراحت هستیم چرا این اتفاق افتاده است. مدیر تیم‌های ملی در واکنش به صحبت‌های منصوریان عنوان کرد: متاسف هستم در رسانه ملی ما یکدیگر را به دروغ متهم می‌کنیم؛ آقای منصوریان! ما یک کلمه بی‌ادبی نسبت به شما نداشتیم؛ تمام برنامه ما با باشگاه استقلال هماهنگ شده بود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها