در مراسم برترین‌های لیگ برتر 6 پرسپولیسی و 2 استقلالی جایزه گرفتند

سلام دوباره به فوتبال دوقطبی

مراسم برترین‌های لیگ برتر، با انتخاب 6 پرسپولیسی و 2 استقلالی به عنوان برترین‌ها، بار دیگر فوتبال ایران را به سمت و سوی دو قطبی سابق بازگرداند.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۹۷

سال‌ها بودکه فوتبال ما از این فضای دو قطبی فاصله گرفته بود. شاید به جرات بتوان گفت بالغ بر 15 سال. اما یکشنبه شب، آنهایی که در برج میلاد بودند و سن و سالی ازشان گذاشته بود، به همان حال هوای روزهای قدیم برگشتند. روزهایی که پرسپولیس و استقلال حرف اول و آخر را در این فوتبال می زدند و بقیه تیم‌ها فقط تماشاگر این دوقطبی جذاب بودند. با این حال لیگ شانزدهم، در شرایطی به پایان رسید که بعد از 15 سال، دوباره اول و دوم جدول را همین دو قطب سنتی در اختیار گرفتند؛ قهرمانی برای پرسپولیس و نایب قهرمانی برای استقلال. پس طبیعی بود که جوایز را هم همین دو تیم درو کنند، گرچه برخی مدعی شدند این نحوه انتخاب بهترین‌ها کم ایراد نبود.

آنچه در ادامه می آید اشاره‌ای است فهرست وار به برگزیدگان مراسم جشن برترین‌های فصل 96-95 در بخش‌های مختلف:

موافق و مخالف

سوای پرسپولیس و استقلال که جوایز را درو کردند، واکنش دیگران به این انتخاب‌ها در نوع خودش جالب بود.

مجید جلالی، سرمربی پیکان به عنوان یکی از مهمانان ویژه این مراسم گفت: مراسم خیلی خوب و با برنامه‌ریزی برگزار شد و انتخاب‌ها هم همه درست بود. بحث آقای گل و یکسری انتخاب‌ها از قبل مشخص شده بود، اما در مورد سایر انتخاب‌ها سازمان لیگ از مربیان نظرخواهی کرده بود. فکر می‌کنم 95 درصد انتخاب‌ها منصفانه بود، اما به‌ هر حال در همه جای دنیا انتقاد وجود دارد و شما نمی‌توانید نظر همه را جلب کنید. حتی فیفا هم وقتی مسی یا رونالدو را به عنوان بهترین بازیکن انتخاب می‌کند انتقاداتی نسبت به آنها مطرح می‌شود.

در مقابل مدیرعامل سپاهان بشدت نسبت به انتخاب‌های صورت گرفته انتقاد داشت. محسن طاهری با بیان این‌که به جای انتخاب بهترین‌های فوتبال ایران، بهترین‌های استقلال و پرسپولیس انتخاب شدند، گفت: وقتی تاج اینقدر زیبا از لیگش سخن می‌گوید و عنوان می‌کند میانگین سنی تیم‌ها از 29 سال به منظور جوانگرایی خیلی کمتر شده است، پس این نتیجه و حاصل زحمات همه تیم‌هاست. ضمن این‌که اگر تیم ملی خوبی داریم، این موضوع حاصل تلاش همه تیم‌ها بوده که سعی کرده‌اند بازیکنان‌شان را آماده کنند تا به واسطه برنامه‌ریزی مسئولان و تمرینات خوب کی‌روش، این تیم بتواند بدون گل خورده و به عنوان دومین تیم جهان راهی جام جهانی شود. بنابراین احساس می‌کنم در مراسم بهترین‌ها، حق دیگر باشگاه‌ها ضایع شد، چون دیده نشدند. طاهری در ادامه گفت: اصلا روی این موضوع بحثی ندارم که یک بازیکن از استقلال یا پرسپولیس بهترین می‌شود، اما چند سال پیش که سپاهانی‌ها با شایستگی‌ این عناوین را درو می‌کردند هم فقط اسم سپاهان نبود و در کنار سپاهان از دیگر شایستگان سایر تیم‌ها تقدیر می‌شد! ما به بهترین‌ها احترام می‌گذاریم اما می‌گوییم باید از بقیه باشگاه‌ها و بقیه بازیکنان هم که زحمت کشیده‌اند، تجلیل به عمل آوریم.

دعوت شدگان عصبانی

یکی از کسانی که مراسم یکشنبه شب برترین‌‌های فوتبال را با عصبانیت ترک کرد، ساسان انصاری بود. مهاجم فصل گذشته فولاد که به مراسم بهترین‌های فوتبال ایران دعوت شده و امیدوار بود یکی از برندگان تندیس‌های مراسم باشد، اما ظاهرا در بخش بهترین مهاجم حذف شده بود.

سال گذشته مراسم بهترین‌های فوتبال هم به آقای گل جایزه می‌داد و هم به بهترین مهاجم و امسال هم قرار بود که مهدی طارمی جایزه آقای گلی را بگیرد و کارشناسان درباره کیفیت بهترین مهاجمان لیگ نظر دهند، اما بخش دوم امسال حذف شد تا ساسان انصاری حسابی ناراحت باشد. گادوین منشا هم از این ماجرا ناراحت بود و گفته بود چرا او را به این مراسم آورده‌اند در حالی‌که قرار نبوده روی سن برود.

گلایه فرشید اسماعیلی از انتخاب برترین‌های لیگ برتر

یکشنبه شب، مراسم برترین‌های لیگ برتر انجام شد و تعدادی از بازیکنان، عناوین مختلف را از آن خود کردند. این اتفاق در حالی افتاد که هستند بازیکنانی که توقع داشتند در فهرست برترین‌ها باشند، اما نه تنها نامشان در این لیست قرار نداشت، بلکه حتی به مراسم دعوت هم نشده بودند مثل فرشید اسماعیلی.

او روز گذشته در اینستاگرامش نوشته بود «خدایا خودت شاهد حق خوری‌ها باش.» وقتی با فرشید تماس گرفتیم ابتدا دوست نداشت در این‌باره حرف بزند اما پس از چند دقیقه گفت: «من امید زیادی داشتم در این مراسم یک جایزه ببرم. فکر می‌کنم عملکردم به اندازه‌ای خوب بوده که یک جایزه به من تعلق بگیرد، حالا هم مشکلی نیست و من این حق خوری‌ها را به خدا واگذار کرده‌ام.

به او گفتیم توقع داشتی چه جایزه‌ای ببری؟ جایزه پدیده لیگ که امید نورافکن برد که او این واکنش را نشان داد:امسال در تیم ما بازیکنان خوبی حضور داشتند. من چنین حرفی نزدم اما می‌شد نام فرشید اسماعیلی هم در فهرست برترین‌های لیگ برتر قرار بگیرد.

لیگ برتر

برترین دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند

برترین مدافع: سیدجلال حسینی

برترین بازیکن خط میانی: امید ابراهیمی

برترین پاسور: ایمان مبعلی

برترین مهاجم: مهدی طارمی

پدیده فصل: امید نورافکن

مردسال فوتبال: مهدی طارمی

برترین ‏باشگاه از نظر اخلاق: ذوب‌آهن اصفهان

برترین بازیکن اخلاق: محمدرضا پورمحمد

برترین مربی: برانکو ایوانکوویچ

برترین باشگاه: پرسپولیس

برترین هیات فوتبال استان: هیات فوتبال استان خوزستان

برترین داور: علیرضا فغانی

برترین ‏کمک داور: رضا سخندان

لیگ‌های پایه

برترین باشگاه در رده های پایه: فولاد خوزستان

برترین مهاجم (آقای گل) لیگ نونهالان: امیرحسین عبیاوی

برترین مهاجم (آقای گل) لیگ نوجوانان: مهدی هاشمی‌نژاد

برترین مهاجم (آقای گل) لیگ جوانان: فرزان دانا

برترین مهاجم (آقای گل ) لیگ امید: سیدهیثم هاشمی‌زاده و حمیدرضا رفیعی

لیگ دسته اول

برترین بازیکن: محمد عباس‌زاده

برترین گلزن: محمد عباس‌زاده

برترین باشگاه: پارس جنوبی جم

برترین مربی: مهدی تارتار

پدیده فصل: مهدی قائدی

لیگ دسته دوم

برترین گلزن: محمد چراغی

لیگ بانوان

برترین مهاجم (خانم گل) لیگ بانوان: زهرا حاتم‌نژاد

برترین بازیکن: فروغ موری

فوتبال ساحلی آقایان

برترین مهاجم (آقای گل): حمید جلیلی

برترین بازیکن: محمد احمدزاده

برترین دروازه‌بان: سیدپیمان حسینی

فوتبال ساحلی بانوان

برترین بازیکن: هما آقایی

خانم گل: فاطمه سهرابی

برترین باشگاه: میلاد رفسنجان

کفش طلا به جای دستکش طلا

علیرضا بیرانوند که سال گذشته عملکردی فوق‌العاده در پرسپولیس و تیم ملی داشت، با شایستگی عنوان برترین دروازه‌بان لیگ برتر شانزدهم را به خود اختصاص داد، اما نکته قابل توجه و تامل در این باره جایزه دروازه بان برتر فصل بود که از سوی فدراسیون و سازمان لیگ به بیرانوند اهدا شد.

در حالی که در همه جای دنیا عرف است به عنوان جایزه برترین دروازه‌بان دستکش طلا به او اهدا می‌کنند اما مسئولان فدراسیون ایران به بیرانوند هم مانند سایر نفرات کفش طلا دادند؛ جایزه‌ای که معمولا به آقای گل‌ها اهدا می‌شود و شاید مسئولان سازمان لیگ از این موضوع بی‌خبر بودند!

این اتفاق عجیب با واکنش‌های زیادی مواجه شده است؛ یکی از این واکنش‌ها به علی کریمی برمی‌گردد. کریمی در پستی اینستاگرامی از بیرانوند بابت این‌که مسئولان فدراسیون فوتبال نمی‌دانستند باید به دروازه‌بان برتر دستکش طلا بدهند، عذرخواهی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها