استفاده هکرها از حفره امنیتی ویندوز ؛

حمله گسترده سایبری به سازمان های دولتی 99 کشور دنیا

ممکن است تصور کنید زمانی که هکری متعهد به اخلاقیات حفره امنیتی را پیش از سایر هکرها پیدا کرده و آن را گزارش می دهد نگرانی از بابت زندانی شدن نخواهد داشت. قطعا همینطور است، بسیاری از کمپانی ها برنامه های متعددی را اجرا می کنند که سعی دارد هکرهای متعهد را تشویق کند تا امنیت سیستم های آنها را به چالش بکشند و در صورت یافتن هر گونه ضعف امنیتی آن را گزارش کنند تا کمپانی بتواند در جهت رفع آنها اقدام کند.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۲۴
دستگیری نوجوان مجارستانی در پی کشف یک حفره امنیتی

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، اما مقامات حمل و نقل عمومی بوداپست با نوجوانی که یک نقص امنیتی عمده را در وبسایت آن ارگان یافته بود چنین برخوردی نداشتند و او را روانه زندان کردند.
هکر 18 ساله مجارستانی پس از یافتن نقص امنیتی در وبسایت مرکز حمل و نقل عمومی این کشور و اعلام آن به مقامات دستگیر شد. این وبسایت برای فروش بلیط به کار می رود. این نوجوان متوجه شد که قیمت بلیط ها را می توان فقط با کد منبع صفحه مربوطه و با استفاده از ابزار توسعه کنندگان آن موتور جستجو به راحتی تغییر داد.
او با این روش موفق شد یک بلیط 35 دلاری را به قیمت 0.20 دلار خریداری کند. این خرید به این دلیل که وبسایت مورد نظر از هیچ روند تایید درستی خرید برخوردار نیست به راحتی انجام شد.
این نوجوان سپس با مرکز حمل و نقل عمومی تماس گرفت ولی به جای دریافت جایزه و یا حتی قدردانی، به پلیس معرفی شد و شکایتی علیه او به دلیل "هک کردن" سیستم تنظیم و ارایه شد.
در حال حاضر فضای اینترنت علیه این اقدام آکنده از اعتراض است. با وجودیکه مرکز حمل و نقل عمومی اعلام کرده که این حفره امنیتی برطرف شده، تعداد زیادی از هکرهای متعهد در توییتر به چندین حفره امنیتی دیگر در این وبسایت اشاره کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها