رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: نبود سلامت اجتماعی باعث شده که هزینه‌های زیادی را در حوزه آسیب‌های اجتماعی بپردازیم. وجود دو میلیون و 800 هزار معتاد، 15 میلیون پرونده قضایی و رتبه دوم و سوم خشونت‌های خانگی در میان پرونده‌های قضایی نشانگر این موضوع است.
کد خبر: ۱۰۵۵۴۷۴

به گزارش فارس، حسن موسوی‌چلک در همایش «سلامت اجتماعی» گفت: سلامت اجتماعی یکی از مؤلفه‌های موثر در جامعه است که تعاریف گوناگونی دارد. گاهی جسمی، روانی و اجتماعی است، اما از هر زاویه‌ای که به آن نگاه شود باید در جامعه فراگیر شود.

وی ادامه داد: در بهزیستی نگاه ما فراتر از یک نگاه تک‌بعدی است و مرز گذاشتن در مسائل اجتماعی درست نیست. زمانی می‌توانیم بگوییم سلامت اجتماعی ایجاد شده که مردم رضایت بیشتری داشته و احساس کنند آسیب‌ها کمتر شده است و غفلت از این موضوع هزینه‌های زیادی برای کشور خواهد داشت.

موسوی گفت: وجود 15 میلیون پرونده قضایی و این‌که خشونت خانوادگی رتبه دوم و سوم را در پرونده‌های قضایی دارد و اگر دو میلیون و 800 هزار معتاد در کشور داریم نشان‌دهنده این است که سلامت اجتماعی دچار اخلال شده و باید برای آن هزینه کنیم.

وی با اشاره به گفته رهبری در مورد این‌که در حوزه آسیب‌های اجتماعی 20 سال عقب هستیم، گفت: فقر دانش بومی در حوزه سلامت اجتماعی بسیار عمیق شده است و اگر در بسیاری از مسائل ورود نکردیم چون شناختی از ظرفیت آن نداشته‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها