رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه تریبون نظام و متعلق به حاکمیت است و باید به تبیین اهداف انقلاب بپردازد و عده‌ای به عمد درصدد تضعیف آن هستند.
کد خبر: ۱۰۵۴۹۷۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در نشست خبری در آستانه 5 مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در سال 58 به امامت آیت‌الله طالقانی، به هجمه‌های شدید علیه جایگاه نمازجمعه اشاره کرد و گفت: عده‌ای در داخل مدام دنبال تضعیف جایگاه‌هایی هستند که به نحوی به رهبری مرتبط است و در این مسیر از انتشار دروغ و تهمت نیز ابایی ندارند.

وی با اشاره به شایعه‌پردازی و دروغ‌پردازی علیه جایگاه نماز جمعه افزود: اینها از هر روشی برای ضربه زدن به هر کسی که به نوعی تفکر انقلابی دارد و در مسیر انقلاب است، استفاده می‌کنند. به طور مثال در بحث جابه‌جایی امام جمعه کرمان شایعه کردند که طرفداران هاشمی را کنار می‌زنند در حالی که امام جمعه کرمان بیش از 30 سال امام جمعه بود و با بیش از 80 سال سن رسیدگی به همه امور برایش دشوار بود و به درخواست خودش بازنشسته شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: این هجمه در حالی بود که اول ماه رمضان امام جمعه تبریز هم عوض شد و کسی حرفی نزد و عده‌ای دائم دنبال فشار هستند به طوری که سنگ قبر همسر آیت‌الله علم‌الهدی را نیز دستاویز حمله می‌کنند یا جلسه همسران ائمه جمعه را که بسیاری از آنها خود نیز حوزوی هستند و کمک یار امام جمعه در مناطق دور افتاده هستند مورد سرزنش قرار می‌دهند.

تقوی، نماز جمعه را متعلق به مردم و نظام دانست که بر سر مبانی نظام و اسلام با کسی تعارف ندارد و همواره از مواضع نظام، نیروهای متعلق به نظام از جمله نظامیان دفاع می‌کند و همواره فتنه‌گران را خط قرمز می‌داند و معتقد است فتنه گران جایگاهی در نظام ندارند.

وی با تأکید بر این‌که ائمه جمعه حقوق بگیر نیستند و شهریه‌ای که رهبری به آنان می‌دهند، حدود 200 هزار تومان است، گفت: ائمه جمعه هزینه‌های زندگی خود را از سایر راه‌ها مانند تدریس در دانشگاه و امام جماعتی مساجد و بخشی نیز از سهم موقوفات مساجد تأمین می‌کنند و طبق اجازه مقام معظم رهبری، ائمه جمعه از ثلث سهم امام و وجوه شرعی برای هزینه‌های زندگی‌شان استفاده می‌کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین با رد برخی فضاسازی‌های معاندان مبنی بر این‌که امامان جمعه باید حرف‌های ستاد را بزنند، گفت: سیاست‌های نماز جمعه مشخص و آن دفاع از مبانی انقلاب اسلامی، خطوط قرمز و ولایت است و ما فقط اطلاعات روز را در اختیار ائمه جمعه قرار می‌دهیم، ولی در سخنرانی آنها دخالتی نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها