سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اقدامات دستگاه سیاست خارجی برای فراهم کردن زمینه‌های حج گفت: روادید ده کارمند کنسولی ایران برای سفر به عربستان به منظور حضور در مراسم حج هنوز صادر نشده است و با تاخیر مواجه‌ایم و علاوه بر آن شرایط و مکانیسم حضور آنها در عربستان نیز روشن نیست.
کد خبر: ۱۰۵۴۹۷۱

به گزارش فارس، بهرام قاسمی در نشست خبری افزود: گروه کنسولی باید از ابتدای ماه شوال و پیش از ورود حجاج در عربستان مستقر می‌شدند.

قاسمی یادآور شد: نمی‌خواهم گمانه‌زنی خاصی در مورد روادید و این‌که چه زمانی صادر خواهد شد داشته باشم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: شاهد یک تاخیر هستیم و یک مقدار بر ابهام‌های ما اضافه می‌کند و ابهامات دیگری در حوزه وظایف این گروه هست که هنوز روشن نیست و باید روشن شود.

وی افزود: صرف دریافت روادید ورود ده نفر به خاک عربستان مساله ما نیست و مساله ما را حل نمی‌کند و باید روشن شود که این گروه چگونه می‌تواند وظایف کنسولی خود را تحت چه شرایطی و با چه مکانیسم‌هایی انجام دهد و این هنوز روشن نیست و مساله مهمی است که باید سریعا روشن شود.

قاسمی گفت: این‌که ده نفر روادید بگیرند و نتوانند امکان ارتباط با ارگان‌های سعودی، وزارت خارجه و ... داشته باشند و در یک اتاق و ساختمان مستقر شوند، نمی‌توانند رسالتی که برایشان تعریف شده را انجام دهند.

وی افزود: هم منتظر روادید و هم مکانیسم‌های فعالیت و کار همکاران کنسولی هستیم.

مشکل روادید دیپلمات‌های ایرانی در حال رفع است

در همین حال نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی از تلاش برای حل مشکل روادید ده دیپلمات ایرانی به منظور حضور در حج تمتع امسال خبر داد و اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام شده با وزیر حج و زیارت کشور مقصد، مشکل به وجود آمده در حال رفع است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی قاضی عسگر دیروز در همایش متمرکز زائران حج تمتع استان گلستان در مصلای گرگان، افزود: متاسفانه عده‌ای در داخل و خارج از کشور به جوسازی‌ برای عدم صدور ویزای هیات ده نفره کنسولی ایران پرداخته‌اند و در واقع این افراد به دنبال بازی با احساسات مردم هستند.

قاضی عسگر با تاکید بر این‌که ان‌شاء‌الله امسال حج آرامی خواهیم داشت، گفت: اولین اعزام حجاج 9 مرداد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها