680 موادفروش و اراذل و اوباش در پاتک دیروز پلیس تهران دستگیر شدند. به گفته پلیس، اراذل و اوباش دستگیر شده از سطح 3 بوده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۵۹

به گزارش جام‌جم، سردار حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران بزرگ دیروز در حاشیه اجرای پاتک پلیس به خبرنگاران گفت: این کار در ادامه طرح اجرای امنیت محله محور انجام شده و با حضور مأموران پلیس در نقاط مختلف تهران، 86 نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس دستگیر شدند.

برخی از این افراد دارای سابقه بودند و برخی دیگر نیز سابقه‌ای نداشتند، اما در میانشان اراذل و اوباش سطح یک و 2 نیست؛ چراکه تهران دیگر اراذل و اوباش سطح یک و 2 ندارد و تنها برخی دستگیرشدگان از اراذل و اوباش سطح 3 بودند.

وی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری موادفروشان نیز اظهار کرد: در اجرای این طرح بیش از 600خرده‌فروش موادمخدر در تهران دستگیر شدند. این موادفروشان در 140 نقطه از پایتخت که شناسایی شده بودند، دستگیر شده و نقاط آلوده نیز پاکسازی شد. تعداد نقاط آلوده و پاتوق‌ها نسبت به سال گذشته در تهران کاهش داشته است ؛ طوری که تعداد نقاط آلوده از 350 نقطه در سال‌های گذشته به 140 نقطه رسیده است.

رئیس پلیس پایتخت همچنین از شناسایی 13 پاتوق موادمخدر نیز خبر داد و گفت: این پاتوق‌ها شناسایی شده و طی روزهای آینده حتما نسبت به شناسایی افراد حاضر در آن اقدام خواهد شد.

ساجدی‌نیا درباره آمار کشفیات موادمخدر در تهران هم اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون هفت تن انواع موادمخدر در تهران کشف و ضبط شد.همچنین طی این مدت 19 باند فعال قاچاق موادمخدر شناسایی و منهدم شده است.

خبرنگاری درباره علت بازگشت معتادان متجاهر به شهر پس از دستگیری پرسید که وی در پاسخ گفت: ظرفیت کمپ‌های ما کم است و معتادان متجاهری که جمع‌آوری می‌شوند، بعد از سه ماه از کمپ‌ها ترخیص می‌شوند در حالی که این افراد باید حداقل یک سال در کمپ‌ها بمانند تا نسبت به سم‌زدایی از بدنشان اقدام شود؛ اما با توجه به این که ظرفیت کمپ‌ها محدود است، این افراد زود ترخیص شده و متاسفانه درصدی از آنها مجددا به خیابان‌ها بازمی‌گردند.

براساس تخمین ما، حدود 12 هزار معتاد متجاهر در پایتخت وجود دارد. اگر کمپ وجود داشته باشد، ما این آمادگی را داریم که 99 درصد این معتادان متجاهر را در کمتر از یک هفته دستگیر کنیم، اما باید جایی باشد که معتادان را به آنجا انتقال دهیم.

فقط 2 پرونده کودک‌ربایی داریم

رئیس پلیس پایتخت در حاشیه اجرای این طرح جزئیات دو پرونده کودک‌ربایی اخیر در تهران را تشریح کرد.

ساجدی‌نیا تاکید کرد: نخستین پرونده مربوط به پسربچه‌ای به نام یوسف بود که به محض وقوع حادثه، پلیس آگاهی مسئولیت رسیدگی به پرونده را به‌عهده گرفت و خوشبختانه با انجام اقدامات پلیسی این کودک شامگاه یکشنبه شناسایی و به خانواده‌اش تحویل داده شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به پرونده دوم کودک‌ربایی عنوان کرد: این پرونده مربوط به یک نوزاد بود که در پی بی‌احتیاطی والدینش ربوده شده است. تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد و ما همان‌طور که به خانواده‌اش قول دادیم به شهروندان نیز قول می‌دهیم تمام توانمان را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این حادثه به‌کار بگیریم. البته در بسیاری از این پرونده‌ها بی‌احتیاطی والدین منجر به ربوده شدن فرزندانشان شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها