گروه‌های تروریستی به همراه دولت آمریکا و کشور‌های غربی بار‌ها مدعی شده‌اند که دولت سوریه در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی از سلاح شیمایی استفاده می‌کند و بر همین اساس مدت‌ها بود که آمریکا برای دخالت در سوریه استفاده دولت بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی علیه مخالفان را بهانه می‌کرد. برای این کار بارها فیلم‌هایی که ساخته همین تروریست‌ها و مخالفان بود از رسانه‌های غربی پخش می‌شد که در آن صحنه‌های منزجرکننده‌ای از مرگ کودکان در اثر استنشاق گاز دیده می‌شد. همین مساله کافی بود تا احساسات و افکار عمومی جهانیان تحریک و سبب ساز آغاز جنگی خانمان‌سوزتر از آنچه که هم‌اکنون در سوریه در جریان است، بشود.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۰۸

در روز هفتم ماه آوریل، دولت آمریکا با ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه گروه‌های تروریستی در حمله ناگهانی 59 موشک تام هاوک را به سمت پایگاه هوایی الشعیرات سوریه شلیک کرد که در نتیجه آن بخش عظیمی از این پایگاه نابود شد و شماری کشته و زخمی شدند. دولت سوریه بار‌ها بشدت این ادعا‌ها را رد کرده و آن را بهانه‌ای برای حمله به دولت و مردم سوریه و در راستای پشتیبانی از گروه‌های تروریستی می‌داند.

چندی پیش آمریکا نیز دوباره هشدار داد که اطلاعاتی در دست دارد که دولت سوریه درصدد استفاده از گازهای شیمیایی است. دولت آمریکا تهدید کرد که پاسخ این اقدام احتمالی را خواهد داد، اما گویا با گذشت زمان اوضاع فرق کرده و ظاهرا واشنگتن دیگر بر قطار اتهامات سوار نیست. سازمان اطلاعاتی این کشور نه‌تنها به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور برنامه مخفیانه مسلح کردن شورشیان سوری را متوقف کرده بلکه ظاهرا آمریکا، دست‌کم طیف حاکم بر پنتاگون، بر آن است تا اتهام‌زنی‌های بی‌اساس را هم کنار بگذارد.

در آخرین اظهار نظر در این باره رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که دولت سوریه از زمان حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات از سلاح شیمیایی استفاده نکرده‌ است. جوزف دانفورد با اشاره به حمله موشکی آمریکا به سوریه و تأکید بر این‌که دولت سوریه از ماه آوریل تاکنون از هیچ سلاح شیمیایی استفاده نکرده مدعی شد: من دوست دارم فکر کنم که دولت سوریه این پیام روشن را دریافت کرده که هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ سوریه پذیرفتنی نیست و در صورت استفاده پیامد‌هایی را در پی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها