استفاده از صنایع تبدیلی میوه و سبزیجات در کشور ویتنام باعث شده است، این کشور در سال‌های اخیر با رشد اقتصادی قابل توجهی روبه‌رو شود و صادرات محصولات غذایی خود را افزایش دهد.
کد خبر: ۱۰۵۳۹۲۳

به گزارش فرش پلازا، در سال‌های اخیر صادرات میوه و سبزیجات در کشور ویتنام به طور قابل توجهی افزایش یافته است. تقاضای روزافزون داخلی و خارجی و رشد اقتصادی به توسعه این بخش کمک می‌کند، چون بیشتر سرمایه‌گذاری‌های این کشور روی صنایع تبدیلی است.

ویتنام یک کشور رو به رشد است که حدود 92 میلیون نفر جمعیت دارد. در سال‌های اخیر، این کشور با رشد اقتصادی قابل توجهی مواجه بوده و حتی یکی از سریع‌ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در آسیا بوده است.

به کمک صنایع تبدیلی، صادرات میوه و سبزیجات این کشور در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته و با میانگین رشد سالانه 26/5 درصد، از 439 میلیون دلار در سال 2009 به 2/2 میلیارد دلار در سال 2016 برای این کشور ارزآوری داشته است.

به همین دلیل، صادرات میوه و سبزی برای نخستین بار در این کشور از صادرات برنج پیشی گرفته است. در سه ماهه اول سال 2017، صادرات میوه و سبزی ویتنامی 29/8 درصد افزایش یافت و به 700/6 میلیون دلار رسید. به دلیل صادرات بالا و افزایش تقاضای محلی، انتظار می‌رود این صنعت رشد بیشتری داشته باشد.

میوه و سبزیجات ویتنامی به بیش از 60 کشور جهان صادر می‌شود. چین با سهم تقریبا 75 درصد، بزرگ‌ترین واردکننده این محصولات از ویتنام است. دیگر خریداران مهم میوه و سبزی ویتنامی آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و تایلند و کشورهای اروپایی هستند. سال 2015 اتحادیه اروپا و ویتنام، توافق‌نامه تجارت دوجانبه را امضا کردند که در پایان سال یا آغاز سال 2018 به اجرا در خواهد آمد. علاوه بر این، هلند بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار بخش صنایع تبدیلی میوه و سبزی در ویتنام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها