عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براین‌که مجلس مکلف است جلوی هر ضد‌ارزشی را بگیرد، گفت: ما می‌گوییم مبانی اجرایی و محتوایی مطابق با مبانی دینی و انقلابی ما باشد، چراکه نمی‌توانیم شاهد فیلم‌های ضدارزشی باشیم و حرفی نزنیم.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۳۸

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد سالک در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سؤالی در مورد محتوای فیلم «اکسیدان» و «مادر قلب اتمی» با بیان این‌که به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس این فیلم را به تماشا نشستیم، اظهار کرد: من این فیلم را فیلم موفقی نمی‌بینم، اشکالات عمده و راهبردی دارد. اگر قرار است فیلم تخریب ارزش‌ها و انسان‌های ارزشمند باشد، این مطلوب ملت ما براساس انقلاب اسلامی نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر این‌که «مجلس در شورای پروانه ساخت و پروانه اکران، نماینده دارد و حق اظهار‌نظر خارج از آن را ندارد» با اشاره به این‌که برخی با چنین مطالبی بلندپروازی می‌کنند، مجلس مکلف است که جلوی هر ضد‌ارزشی را بگیرد، افزود: از فیلمنامه‌نویسی تا تهیه و اکران؛ باید نظارت بر تمام مسائل را داشته باشیم، ولی ما ضعف نظارت وزارت ارشاد را بر فیلم‌ها به وضوح می‌بینیم و دلیل آن تولید و نمایش چنین فیلم‌هایی است.

‌سالک با بیان این‌که کسانی که می‌گویند نماینده حق اظهار نظر در مورد این مسائل را ندارد، دوستانه عرض می‌کنم که باید بروند قانون را مطالعه کنند، گفت: هیچ تشکیلاتی در این مملکت نمی‌تواند مانع نظارت مجلس شود.

او با اشاره به این‌که برخی می‌خواهند آزاد باشند و هرچه تولید کردند به‌خورد ملت دهند که این درست نیست، تصریح کرد: خواسته ما توقف اکران در این مرحله نیست، بلکه خواستار اصلاح آن هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که برخی ممکن است به دلیل این اعتراض به محتوای موجود در فیلم، نشانی غلط داده و بگویند که نمایندگان ضد هنر هستند، ابراز کرد: ما می‌گوییم مبانی اجرایی و محتوایی مطابق با مبانی دینی و انقلابی ما باشد، نمی‌توانیم شاهد فیلم‌های ضد ارزشی باشیم و حرفی نزنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها