درحالی که سرعت توفان دیروز در سیستان و بلوچستان به 90 کیلومتر بر ساعت رسیده، با برقراری تسهیلات، کارمندانی که ناراحتی تنفسی دارند می‌توانند در منزل بمانند و خارج نشوند.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۵۳

توفان گرد و خاک چند روز گذشته موجب بروز مشکلات تنفسی برای تعداد زیادی از شهروندان شمال سیستان و بلوچستان شد، طوری که تاکنون بیش از 5000 نفر را راهی مراکز درمانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد ملاشاهی، کارشناس هواشناسی استان با بیان این‌که این توفان دید افقی را تا 700 متر کاهش داده، افزود: توفان گرد و خاک تا پایان هفته در منطقه سیستان ادامه دارد و شدت آن تا امروز سه‌شنبه است.

توفان گرد و خاک دیروز باعث تغییر مسیر پرواز تهران ـ زابل هم شد و این هواپیما در فرودگاه زاهدان به زمین نشست.

محمد ناظری، فرماندار زابل گفت: امروز باتوجه به اطلاعیه استانداری سیستان و بلوچستان و شدت وزش توفان و ریزگردها، اداراتی که در محدوده شرایط سخت و مستقیم توفان قرار داشتند، برای رعایت سلامت کارکنان به حالت نیمه‌تعطیل درآمدند.

در همین حال مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با استقرار تیم‌های امدادی و کارشناسی در منطقه سیستان آماده خدمات‌رسانی به مردم خسارت‌دیده هستند. غلامرضا اربابی تاکید کرد: با وجود کاهش شعاع دید افقی در منطقه سیستان به رانندگان وسایل نقلیه سبک و سنگین توصیه می‌شود با رعایت مسائل ایمنی و سرعت مناسب در مسیرهای شمال استان تردد کنند. وی افزود: برای امروز و فردا در منطقه سیستان آن دسته از کارکنان ادارات که دارای بیماری‌های تنفسی، ریوی، قلبی و چشمی هستند می‌توانند با هماهنگی مدیر ذی‌ربط در منزل استراحت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها