شباهت‌های دختر ترامپ به پدرش

اجلاس سران گروه 20 اقتصاد بزرگ جهان که در هامبورگ آلمان برگزار شد با حاشیه‌های زیادی همراه بود. علاوه بر این‌که این شهر بیشترین آسیب را از تخریب‌های معترضان دید و به میدان جنگ بیشتر شبیه بود صدای مرکل صدر اعظم آلمان را هم درآورد.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۹۳

به گزارش نیوز ویک، این نشست علاوه بر حاشیه‌های تلخ، حواشی شیرینی هم داشت. طبق معمول این حواشی شیرین به حضور ترامپ و خانواده او در این نشست مربوط می‌شد و حضور ایوانکا، دختر رئیس‌جمهور آمریکا در کنار سران جهان در نشست جانبی مقام‌های بلندپایه، خبرساز شد. ماجرا از آنجا آغاز شد که یکی از اعضای هیات روسیه در صفحه توییتر خود عکس ایوانکا ترامپ را منتشر کرد در حالی‌که کنار رئیس‌جمهور چین و نخست‌وزیر انگلیس(خانم ترزا می) نشسته بود. در توضیح عکس نوشته شده بود که ایوانکا به جای پدرش در اجلاس شرکت کرده است. این اولین باری بود که یک مشاور به‌جای مقام رسمی بزرگی چون رئیس‌جمهور آمریکا می‌نشیند. علاوه بر این عکس، در تصاویر منتشر شده از اجلاس هم ایوانکا ترامپ در کنار سایر رهبران جهان دیده می‌شود.

یکی از سخنگویان ترامپ درباره حضور ایوانکا در نشست گفته که او ابتدا در صندلی عقبی نشسته بود، اما بعد از ترک پدرش برای شرکت در یک نشست دیگر، مجبور شد به جای او روی صندلی بنشیند. معمولا در عرف دیپلماتیک، در صورت حضور نداشتن رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر، وزیر خارجه آن کشور جای او را می‌گیرد. ایوانکا ترامپ مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید است که حقوقی برای این کار دریافت نمی‌کند.

ملانیا، همسر رئیس‌جمهور آمریکا هم در سفر به هامبورگ حضور دارد، اما ایوانکا در نشست‌های رسمی اجلاس نقش پررنگ‌تری دارد. از دیگر حاشیه‌های پر رنگ این اجلاس برخورد گرم پوتین با ترامپ و مقایسه این برخورد با برخورد سرد وی با اوباما رئیس‌جمهور سابق بود که در فضای مجازی خبرساز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها