بالاخره پس از دو هفته کش و قوس و جدال میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این وزارتخانه طی اطلاعیه‌ای از تائید تعداد 1541رشته‌محل جدید مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه آن هم فقط برای یکبار پذیرش در سال تحصیلی 97-96 خبر می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۴۴

به گزارش جام‌جم، حذف 2780رشته‌محل جدید دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد توسط وزارت علوم، آن هم درست زمانی که داوطلبان این دانشگاه به فکر انتخاب رشته در بازه زمانی یکی دوهفته‌ای بودند،‌ در کنار داوطلبان و خانواده‌هایشان، بسیاری از کارکنان و استادان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی را نگران کرد.

پس از اخبار متناقض و به فردا واگذار‌کردن پاسخ قطعی درباره تائید این رشته‌محل‌ها که قرار بود پس از بررسی گروه سه‌نفره متشکل از نمایندگان دانشگاه آزاد،‌ وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شود،‌ اواخر هفته گذشته دانشگاه آزاد اسلامی از تمدید مهلت انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ارشد این دانشگاه تا 21 تیر خبر داد تا شاید تائیدیه نهایی وزارت علوم را بگیرد.

وزارت علوم عنوان کرده است که تائید این رشته‌محل‌ها بر اساس شاخص‌های مصوب شورای گسترش آموزش عالی با شرایط موجود اتخاذ شده و صرفاً مستندات خود اظهاری دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر داشتن حداقل سه استادیار تمام وقت و مرتبط، ملاک عمل بوده است و مقرر شده صحت مستندات ظرف 45 روز بررسی شود. به گفته مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، چنانچه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم متوجه اشتباه یا خطا در اطلاعات انعکاس داده شده از سوی دانشگاه آزاد شود، مجوز این‌رشته محل‌ها باطل و ظرفیت آنها نیز صفر خواهد شد.

این وزارتخانه تمدید کد رشته‌های سال جاری برای سال آینده را مشروط به رعایت شاخص‌ها و مصوبات شورای گسترش آموزش عالی دانسته و از دانشگاه آزاد اسلامی درخواست کرده است با توجه به فرصت کافی موجود تا سال آینده، پیش‌بینی لازم را برای احراز شرایط مصوب برای هر یک از رشته محل‌های مورد درخواست در مقاطع مختلف داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها