اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و راونا شنبه‌شب 17 تیرماه در سالن ماورو دآندره ایتالیا برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۷۳۸

آن‌طور که هنرآنلاین گزارش داده، تور کنسرت «جاده‌های دوستی» در حالی شنبه شب گذشته 8 جولای (17 تیرماه) با حضور علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد، فرشاد پیروزپی، علی‌اکبر صفی‌پور و... به پایان رسید که بیش از 4000 نفر تماشاگر این برنامه بودند. این اجرا که به رهبری ریکاردو موتی و مدیریت هنری شهرداد روحانی برگزار شد، دربرگیرنده رپرتواری از اپراهای جوزپه وردی آهنگساز ایتالیایی بود. این کنسرت با نواختن سرود ملی ایران و ایتالیا آغاز شد. جمعیت بالای 4000 نفر در سالن کاملا مجهز ماورو دآندره به احترام سرود ملی ایران ایستادند.

پروژه مشترکی که بین ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جشنواره راوانا در ایران و ایتالیا اجرا شد در نوع خود یکی از اتفاقات کم‌نظیر و بسیار مهم موسیقی کشور است که می‌تواند علاوه بر جنبه‌های آموزشی و فنی برای هنرمندان جوان کشورمان دربرگیرنده اتفاقات خوشایندی در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی باشد.

کنسرت «جاده‌های دوستی» در نخستین اجرا، پنجشنبه 15 تیرماه در تالار وحدت تهران با حضور برخی مسئولان از جمله بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین معاون وزیر میراث و گردشگری ایتالیا به روی صحنه رفت و کنسرت دوم نیز شنبه 17 تیرماه در شهر راوانای ایتالیا برگزار شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی هنری رودکی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا میزبان این اجرا بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها