معاون سیما در بازدید از پشت صحنه «در جست‌وجوی آرامش»:

«در جست‌وجوی آرامش» یک هفته تا آنتن

دکتر مرتضی میرباقری، معاون سیما روز گذشته در خانه یکی از ضدقهرمان‌های سریال «در جست‌وجوی آرامش» از پشت صحنه این مجموعه بازدید و آن را یکی از آثار قابل اعتنا دانست که مخاطب را میخکوب خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۲۳

به گزارش جام‌جم، علی حمیدی قائم‌مقام مرکز سیما‌فیلم، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه پنج سیما و غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه دکتر میرباقری را در این بازدید همراهی می‌کردند.

در نشست و گفت‌وگوی صمیمانه‌ای که با حضور علی آشتیانی‌پور تهیه‌کننده، سعید سلطانی کارگردان، حمید طاهری یکی از نویسندگان فیلمنامه و مهدی هاشمی، داریوش فرهنگ، پرویز فلاحی‌پور، فرشته سرابندی و کمند امیرسلیمانی برگزار شد، معاون سیما به‌صراحت اعلام کرد که تلویزیون برای تامین بودجه سریال‌ها و آثار نمایشی هیچ مشکلی ندارد و چراغ‌ها برای تولید سریال‌ سبز است.

مختصات هنر

دکتر میرباقری و همراهانش ضمن این بازدید در گفت‌و‌گوی صمیمانه با عوامل سریال «در جست وجوی آرامش» صحبت‌های سعید سلطانی، علی آشتیانی‌پور و داریوش فرهنگ را شنیدند.

معاون سیما در پاسخ به انتقادهای داریوش فرهنگ درباره ساختار و عملکرد تلویزیون، تکرار موضوعات سریال‌ها و ضعف سریال‌های تلویزیونی در مقایسه با سریال‌های دهه 60، توضیح داد: من با سابقه ده سال فعالیت در حوزه جوانان و پشتوانه تحقیقات و مطالعه درباره لایه‌های مختلف جامعه به تلویزیون آمده‌ام.

دکتر میرباقری به سخنان مقام معظم رهبری درباره شناخت جامعه و سفارش ایشان درباره آنچه در زیر پوست جامعه می‌گذرد، اشاره کرد و ادامه داد: بررسی‌ها و مطالعات عمیقی در این زمینه انجام گرفته و نتایج آن در قالب گزارشی به مقام معظم رهبری ارائه شده است. وقتی به تلویزیون آمدم این گزارش را در اختیار صدها نفر از مدیران و برنامه‌سازان تلویزیون قرار دادم.

معاون سیما در ادامه خطاب به داریوش فرهنگ، تقویت فیلمنامه‌نویسی در تلویزیون را ضروری دانست و تصریح کرد: نویسندگان فیلمنامه باید به موضوعی که درباره‌اش می‌نویسند اشراف کامل داشته باشند. یکی از مطالبات جدی ما از نویسندگان این است که مطالعه، پژوهش و تحقیق و تعمیق در موضوعات را جدی بگیرند.

کم‌حوصلگی و مطالعه محدود از جمله مواردی بود که معاون سیما آنها را آفت نویسندگی برشمرد و توضیح داد: نویسنده فیلمنامه باید ملودرام را بشناسد، صاحب تحلیل باشد و فیلمنامه‌های عمیق بنویسد. هر کار عمیقی مختصات خودش را دارد و باید برایش تلاش جدی صورت بگیرد.

وی در این بخش از سخنانش اظهار کرد: معاونت سیما در صورت درخواست نویسندگان و فیلمنامه‌نویسان، زمینه را برای مطالعه و تحقیق فراهم خواهد آورد و امکانات لازم را در اختیارشان خواهد گذاشت.

میرباقری ضمن تاکید بر این نکته که سازمان صداوسیما برای تولید آثار نمایشی از نظر مالی هیچ مشکلی ندارد، درباره سریال‌های در حال تولید گفت: برای این‌که سه شبکه تلویزیونی همزمان سریال پخش کنند و به‌طور متوسط هر سریال 30 قسمت باشد، در طول سال باید 36 سریال تولید کنیم و اگر بخواهیم چهار شبکه سریال پخش کنند به 48 سریال در طول سال نیاز داریم و خوشبختانه امروز 120 سریال در مراحل مختلف تولید هستند و در آینده شاهد آثاری با کیفیت بهتر خواهیم بود.

آرامش در تعطیلات

مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه پنج نیز در این نشست از احیای باکس نمایشی برای روزهای پایان هفته خبر داد و گفت: مدت‌هاست که تلویزیون در روزهای پایانی هفته، سریال پخش نمی‌کند در حالی که این دو روز برای بسیاری از خانواده‌ها، فرصت فراغت محسوب می‌شود و آنها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و سریال‌های تلویزیونی را ببینند.

مدیر شبکه تهران توضیح داد: سریال «در جست‌وجوی آرامش» برای دو روز پایان هفته در نظر گرفته شده و این زمان فراموش شده برای تماشای سریال‌های تلویزیونی را احیا خواهد کرد. ضمن این‌که هر قسمت از این سریال در روزهای بعد تکرار خواهد شد و علاقه‌مندان نگران از دست دادن آن نخواهند بود.

تجربه شیرین تلویزیونی

علی آشتیانی‌پور که بعد از تهیه فیلم‌هایی چون «دختری به نام تندر»، «نقاب»، «بیداری رویاها» و «من عاشق سپیده صبحم» از عالم سینما وارد تلویزیون شده و برای اولین بار تهیه‌کنندگی یک سریال تلویزیونی را به‌عهده دارد، تولید سریال «در جست‌وجوی آرامش» را تجربه‌ای دلچسب در تلویزیون توصیف کرد.

این تهیه‌کننده، نبود مشکل مالی در روند تولید سریال‌های تلویزیونی را تائید کرد و گفت: با وجود آن‌که سریال «در جست‌وجوی آرامش» هم بازیگران متعدد دارد و هم در لوکیشن‌های مختلف، اما مشکلی در روند تولید آن وجود نداشت.

وی از حضور پرویز فلاحی‌پور در جمع بازیگران سریال خبر داد و گفت: آقای فلاحی‌پور در شبکه نمایش خانگی روزهای پرکاری را پشت سر گذاشته‌اند، اما به محض فراغت از ایشان دعوت کرده‌ایم که در این سریال همراه ما باشند.

گفتنی است، پرویز فلاحی‌پور که بتازگی در جمع بازیگران این سریال قرار گرفته، نقش «مستوفی» را در «در جست‌وجوی آرامش» بازی می‌کند.

رفاقت‌های قدیمی

سعید سلطانی نیز درباره مضمون سریال «در جست‌وجوی آرامش» صحبت کرد و ضمن اشاره به داستان آن که درباره یک دانشمند علم بیولوژیک است، توضیح داد: قصه این سریال زندگی دکتر بهروز امینی و کشف داروی سرطان را توسط این متخصص و ماجراهایی که در حواشی آن رخ می‌دهد به نمایش می‌گذارد، اما در پس این ماجراها و قصه‌ها ما شاهد رشته‌های دوستی و رفاقت‌هایی هستیم که به مو می‌رسند، ولی پاره نمی‌شوند.

سوگند به آرامش

در بازدید معاون سیما از پشت صحنه «در جست‌وجوی آرامش» موسیقی تیتراژ این سریال با صدای محمد معتمدی رونمایی شد. این تیتراژ با موسیقی بهزاد عبدی، صدای معتمدی و تصاویری از لحظه‌های ویژه و تاثیرگذار سریال ساخته شده و نمایش آن، استقبال معاون و مدیران سیما و نیز خرسندی دست‌اندرکاران و بازیگران سریال را به همراه داشت.

محمد معتمدی پیش از این خوانندگی سریال‌هایی چون «جلال‌الدین» و «گشت ویژه‌» را به‌عهده داشته و قطعه‌ای به نام «سوگند» برای فیلم سینمایی «سیانور» خوانده که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است.

آذر مهاجر

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها