"مصطفی پورمحمدی" وزیر کشور عصر سهشنبه گفت : ایجاد جایگاه مشاوران جوان در استانداریها با هدف حل مشکلات کشور با استفاده از نیرو و فکر جوان است.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۷

به گزارش ایرنا ، وی در اولین همایش مشاوران جوان استانداریهای سراسر کشور در محل وزارت کشور افزود: ما نیامدهایم تا به شما کمک کنیم بلکه آمدهایم تا از کمک شما برای حل مشکلات و مسایل کشور بهره بگیریم.
وزیر کشور با بیان این که مشاوران جوان باید بتوانند با استفاده از فکر ، جسارت ، نوآوری ، ابتکار ، تحرک گردش کار را در کشور هموار کنند، تصریح کرد: انتظار جدی ما این است تا این مشاوران با ورود به میدان نیازهای کشور را خوب شناسایی ، دسته بندی و برای حل آنها راهکار ارایه دهند.
پورمحمدی با اشاره به این که اگر ما کنترل و مدیریت صحیح داشته باشیم شاهد باز شدن فضاهای جدید در کشور خواهیم بود، افزود: برای مثال در صورتی که در مصرف عاملهای مختلف انرژی در کشور درصد با استفاده از روشهای علمی و کنترل و مدیریت صرفه جویی داشته باشیم شاهد میلیارد دلار کاهش هزینه خواهیم بود.
وی با بیان این که برای ایجاد هر شغل نیازمند میلیون تومان بودجه هستیم ، افزود: با دستیابی به چنین مبلغی از بابت صرفه جویی در انرژی میتوان در کشور تا هزار شغل ایجاد کرد.
"مصطفی پورمحمدی" وزیر کشور عصر سهشنبه گفت:اصولگرایی فقط رعایت ظواهر دینی در امور نیست بلکه به معنی برخوردار امور از یک منطق قوی ، علمی و قابل دفاع است . وی در همایش مشاوران جوان استانداریهای سراسر کشور در محل وزارت کشور افزود: شفافیت ، عقلانیت ، مفید به حال مردم بودن ، قابلیت برای اغنای جامعه ، قابل مباحثه بودن و رقابت با مدل مشابه و الهام بخش بودن از دیگر ارکان امور اصولگرایانه است . وزیر کشور با بیان این که ادعای اصولگرایی بار سنگینی است و دیگران حرفش را زدند و ما باید عمل کنیم،تصریح کرد : حال که مردم به چنین گرایشی رای دادند ما باید اصولگرایی را عملی کنیم و میخواهیم ارکان اصولگرایی را در همه زمینهها تسری دهیم.
پورمحمدی با انتقاد از کسانی که شعار میدادند که تفکر باید علمی باشد و روشهای سنتی، تکراری و نظام بسته را باید کنار گذاریم ، افزود: آنها به ما میگفتند شما اصولگراها جنستان به این کارها نمیآید.
وی با اشاره به این که ابتدای برخی کارها ممکن است با مشکل همراه باشد ، افزود: اگر میخواهیم کاری انجام دهیم نباید از انتقاد بترسیم و باید تحمل نقد امور را نیز داشته باشیم و در چنین فضایی امور آبدیده خواهد شد.
وزیر کشور در خصوص نظام جامع انتخابات و انتقادهایی که به آن میشود، تاکید کرد:این که ایدهای مطرح و اذهان صاحب نظران به کار میافتد برای ما مغتنم است و الان مدعی هستیم که این لایحه در شمار بهترین هاست و پاسخهای قوی برای بند دارد و نظام انتخاباتی کشور را عوض میکند.
پورمحمدی افزود: اگر کسی میخواهد ایده داشته باشد باید خطر کند و این فضا خیلی به کمک نیاز دارد و نیازمند روحیه جوانی است تا با ارایه روحیه ، ساز و برگ و سازو کار آن را به جریان گسترده تبدیل کند و این اساس نوع رفتار و نگاه ماست . وزیر کشور با بیان اینکه ما سعی میکنیم تا در کارها ضمن رعایت مسایل کارشناسی از ظرفیتهای نیز نهایت استفاده را بکنیم ، افزود: صرفه جویی ، روان بودن کار و قابل فهم بودن از دیگر موارد امور است و بر همهاین مسایل سایه و حایلی وسیع وجود دارد و آن هم تراز انقلاب اسلامی بودن است تا بر اساس منطقه اصولگرایی باشد.
پورمحمدی با اشاره به این که ما در حال یک الگودهی هستیم و بحث الگو ، مدل و تعریف دادن به نظر ما تعیینکننده است ، افزود: الان در فضای جدید یعنی اصولگرایی که قرار داریم باید این را به جایی برسانیم و نگوییم که رقابت سیاسی بوده است . وی افزود: ما ، نظام ، انقلاب مدعی است و ما باید ترجمان عملی این ادعا را بنویسیم ، اجرا و تثبیت کنیم و این کارها باید از سوی ما صورت گیرد و باید در ابعاد مختلف به این نکته توجه کنیم که ما در حال ارایه، تکمیل و تثبیت یک گفتمان و مدل هستیم و شاخصهای آن را بیان و راه دسترسی به آن را تعیین میکنیم و این بسته را جلو میبریم . وزیر کشور تصریح کرد: بیشتر قوانین اجتماعی و سیاسی در ماه گذشته بر اساس اصولگرایی و بر اساس یک گفتمان مسلط بازنگری شده است و در تمام بخشها مناسبات اجتماعی و سیاسی را باز تعریف کردهایم.
پورمحمدی گفت:در شیوه جدید بایداز منطقه سختگیری پرهیز کرد و در درمان مسائل اجتماعی تنها بر حسب ضرورت از شیوههای سخت گیرانه در قالب مهرورزی و علاقه بهره جست.
وی با بیان این که جوانان باید تجربههای مدیران فعلی نظام را مورد توجه جدی قرار دهند، تصریح کرد: اینک مسیر تعالی برای همه فراهم است و شهدای فرزانه انقلاب به عنوان شاهدان شهید مسیر تعالی را به بهترین شکل ممکن پیمودند.
پورمحمدی با اشاره به این که میانگین سنی مدیریتی دهه اول انقلاب سال بوده است ، افزود: همین جوانان اولیه انقلاب با حضور در تمام عرصههای نظام، کشور را از میان تمام بحرانها با سلامتی عبور دادند.
وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز تمام ابزارها برای رشد جوانان فراهم است، افزود: در میدان عمل وسیع امروز از جوانان انتظار میرود تا نیازهای کشور را به خوبی شناسایی و دستهبندی کنند.
وزیر کشور با بیان این که اساس حرکت صحیح ، آگاهی است ، گفت : افکار بلند و قلبهای پاک نمیتوانند در یک محیط و اجتماع غیر سالم نمودار شوند و عملی شوند.
پورمحمدی خاطرنشان کرد: جامعه ناسالم زائیده افرادی است که به وظیفه خود در برابر جامعه به درستی عمل نمیکنند.
وزیر کشور همچنین گفت: حزب الله لبنان که امروز در مقابل ارتش منظم اسرائیل با تجهیزات پیشرفته ایستاده است با بهرهگیری از روحیه جسارت و قدرت، معادله را بر هم زده و صحنه سیاسی منطقه را عوض کرده است.
وی گفت: روزانه سورتی پرواز هواپیما و بالگردهای اسرائیلی، چندین تن بمب را بر سر هزار کیلومتر مساحت لبنان خالی میکند و تمام امکانات جاسوسی و امنیتی دشمن صهیونیست در مقابل اراده، طراحی، هوشمندی و جوان حزب اللهی لبنان به زانو درآمده است.
پورمحمدی همچنین در ارتباط با کنترل و مدیریت امور در کشور گفت: با پولی کهصرف سرانه بهداشت و بیمه مردم میکنیم توانستهایم بالاترین هزینههای درمانی بخش خصوصی را به تک تک مردم بدهیم، ولی متاسفانه درصد کمی از مردم توانستهاند از این هزینه سرانه بهرهمند شوند.
وزیر کشور افزود: بابت سرانه آموزش و پرورش دانش آموزان ایرانی بیش از هزار تومان پرداخت میکنیم که از قیمت مدارس غیر انتفاعی بالاتر است و همین مسئله در خصوص مصرف سرانه سوختها در مقایسه با سرانه بینالمللی آن بالاتر است، ولی باز هم همه مردم نمیتواننداز این یارانهها بهرهمند شوند.
پورمحمدی با بیان این که ایرانیها در شمار خوشگذرانترین ملتهای دنیا هستند، افزود: میزان سطح زیربنای خانههای ما نسبت به خانوادهایمان از بسیاری از کشورهای جهان بالاتر است و تا چهار سال پیش میزان مصرف سوخت و شکر ما به اندازه چین بود.
پورمحمدی به یارانههای ارائه شده دولت اشاره کرد و گفت : دولت سه هزار میلیارد تومان یارانه گندم میدهد در حالی که میانگین مصرف نان هر شخص کیلوگرم است ولی ما امروز تا کیلوگرم یعنی درصد از میانگین بیشتر مصرف میکنیم . وی تصریح کرد: با مصرف بهینه نان ما میتوانیم هزار میلیارد تومان صرفه جویی داشته باشیم و این موارد نشان میدهد ایران از نظر منابع با کمبود روبرو نیست ولی مدیریت توانا، طراح، جسور، هوشمند، جوان و توام با نوآوری و پرهیز از مدیریت رسوب شده میتواند کمبودها را جبران کند.
وزیر کشور در ادامه سخنان خود به سوالات شفاهی مشاوران جوان استانداری پاسخ داد.
وی در ادامه این جلسه که به پاسخ به سوالی مشاوران جوان اختصاص داشت در پاسخ به سوالی یکی از حاضران که پرسید هنوز افرادی از گذشته بر پیکره وزارت کشور دیده میشود، گفت : اگر منظور این سوال ریختن تمام نیروها و آوردن نیروهای جدید است ، این که کار مشکلی است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: در عزل و نصبها باید شاخصههای بسیاری ملاحظه شود و عدهای چون توان اجرایی فراوانی داشتهاند برای حل مشکلات مورد استفاده قرار گرفتهاند تا مشکلات مردم برطرف شود.
پورمحمدی خاطرنشان کرد: سر جمع نمره تمام مدیران منصوب شده نیست و نمیتوان به صرف این که عدهای قبلا همراه احمدی نژاد نبودهاند ، علیرغم توانایی اجرایی، از گردونه مدیریت حذف شوند.
وی گفت:درست است که ما تابع هیچ کسی در عزل و نصبهای منطقهای و استانی نیستیم ولی برای همراهی و هماهنگی مدیران ما باید با فعالان سیاسی محیط و نمایندگان مردم هماهنگ باشیم تا کار نمایندگان دولت بدون مشکل ، شبنامه و سنگ اندازی پیش رود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها