گروهی از کارکنان بانک مرکزی بریتانیا قرار است در چهار روز اعتصاب که از 31 جولای (کمتر از یک ماه دیگر) آغاز می‌شود، به کم بودن افزایش دستمزد سالانه خود اعتراض کنند. مقر اصلی این بانک، در مرکز مالی لندن، مشهور به سیتی قرار دارد و در صورت عملی شدن اعتصاب، دفاتر شرکت‌های بزرگ در این منطقه با مشکل نگهبانی و خدمات و تعمیرات روبه‌رو می‌شوند. این بانک گفته برای مقابله با بحران احتمالی برنامه‌هایی دارد. در صورت برگزاری این اعتصاب، اولین بار خواهد بود که کارمندان بانک مرکزی بریتانیا بعد از 50 سال اعتصاب می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۵۱

تعداد کارمندان این بانک 4000 نفر اعلام شده، ولی هنوز مشخص نیست از این تعداد چند نفر در اعتصاب شرکت خواهند کرد. برای دومین سال متوالی، کارکنان بانک مرکزی بریتانیا پیشنهاد افزایش حقوقی را دریافت کرده‌اند که به گفته اتحادیه صنفی آنها پایین‌تر از نرخ تورم بوده و همین باعث اعتراض آنها شده است. کارمندان بانک مرکزی بریتانیا می‌گویند افزایش دستمزد سالانه آنها کمتر از نرخ تورم است. این اتحادیه صنفی، همچنین گفته است سقف افزایش حقوق امسال یک درصد اعلام شده که البته حداکثر یک سوم این کارمندان مطلقا هیچ افزایش حقوقی نخواهند داشت.

مدیران ارشد بانک مرکزی بریتانیا آمادگی خود را برای مذاکره با اتحادیه این کارکنان برای جلوگیری از این اعتصاب اعلام کرده‌اند.

در بریتانیا تصمیم به اعتصاب از طریق رای‌گیری که اتحادیه هر صنف برگزار می‌کند، گرفته می‌شود و پس از رای اکثریت این تصمیم اجرایی می‌شود.

حدود دو هفته پیش مرکز ملی آمار بریتانیا نرخ تورم ماه می‌امسال (2017) را 9/2 درصد اعلام کرد که نسبت به ماه پیش از آن (آوریل) 2/0 درصد افزایش داشته است. بر‌اساس اعلام این مرکز، این رقم بالاترین نرخ تورم ماهانه در بریتانیا از ژوئن 2013 تاکنون بوده است. مرکز مالی سیتی در لندن مانند وال استریت در نیویورک، قلب فعالیت‌های اقتصادی بریتانیا محسوب می‌شود. بازار بورس لندن و دفاتر صدها موسسه مالی و بانک در سیتی قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها