مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان خبر داد؛

طرح جمع آوری لاستیک های فرسوده شهرسمنان درآستانه چهارشنبه سوری

به احترام زمین

به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط‌زیست بگویند.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۰۲
به احترام زمین

گرامیداشت یاد قربانیان بمباران شیمیایی سردشت

انجمن پاژین سردشت در آذربایجان غربی یاد بازماندگان و شهدای بمباران شیمیایی سردشت را طی هفته گذشته گرامی داشت. اعضای این انجمن برای این گرامیداشت مسیری را به صورت نمادین با دوچرخه پیمودند و در انتها چند نهال بلوط را به بازماندگان این بمباران اهدا کردند.

انجمن سبزاندیشان جوان شهرستان مهاباد در این استان نیز به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت اقدام به برگزاری نقاشی کودکان با موضوع صلح و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرد که درنهایت این نقاشی ده متری به کودکان سردشت اهدا شد.

میتینگ انجمن بلوطبان لرستان

انجمن بلوطبان استان لرستان قرار است گردهمایی سه روزه برای تشکل‌ها و فعالان محیط‌زیستی سراسر کشور برگزار کند. این گردهمایی که به یک اردوی هیجان‌انگیز طبیعی شبیه است، در کنار دریاچه زیبای گهر لرستان برگزار خواهد شد و کارگاه‌های بررسی نقش انجمن‌های مردمی، جوامع محلی و رسانه‌ها در حفظ محیط‌زیست، بازدید از منطقه اشترانکوه و شب مانی در کنار دریاچه گهر، پاکسازی طبیعت از زباله و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی (تبادل تجربه، شعرخوانی، عکاسی و...) ازجمله برنامه‌های این گردهمایی خواهد بود.

این اردوی تفریحی آموزشی قرار است از 14 تا 17 تیر برگزار شود. همچنین اعضای این انجمن برای نجات بچه ماهی‌های گرفتار شده در رودخانه تیره شهرستان دورود نیز اقداماتی انجام دادند. حدود یک هفته پیش هزاران بچه‌ماهی در رودخانه در حال خشک شدن تیره دورود درحال جان دادن بودند که تعدادی از اعضای تشکل بلوطبان در محل این رودخانه حاضر شدند و موفق به زنده‌گیری حدود ده هزار بچه‌ماهی و سپس رهاسازی آنها در منطقه سرچشمه دورود شدند.

فرهنگسازی در بین نمازگزاران عید فطر

در تهران جمعیت پژواک طبیعت در پارک دانشجو به جمع‌آوری فیلتر سیگار اقدام کردند که با تشکر پاکبانان زحمتکش و استقبال جمع کثیری از مردم همراه بود. این جمعیت یازدهمین برنامه خود را نیز در تنگه واشی برگزار خواهد کرد که به فرهنگسازی بین گردشگران و جمع‌آوری زباله اختصاص دارد.

انجمن طرح ضیافت سبز تهران نیز فرصت نماز عید فطر را غنیمت شمرد و به پخش بروشور حاوی شعار «آب قلب تپنده حیات» در بین نمازگزاران و پخش بروشورهای بازیافت و طبیعت و پاسخ و پرسش با مردم در مورد محیط‌زیست پرداخت.

پاکسازی طبیعت، شاد کردن مادران یاسوجی

انجمن نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد در کنار اقدامات محیط‌زیستی، نیکوکاری‌های دیگر از قبیل برگزاری جشن در سرای سالمندان یاسوج را فراموش نکرد و هفته پیش با سرکشی به این سرا باعث شادی دل مادران یاسوجی شد.

انجمن سبز گامان گچساران هم پاکسازی یک پارک محله‌ای در این شهرستان استان را برعهده گرفت و به سرانجام رساند.

تقدیر از یک حامی پلنگ در بهبهان

فعالان محیط‌زیست بهبهان در استان خوزستان یک کار خوب انجام دادند و آن این‌که سراغ رمضان صحرایی، مرد بااخلاق ساکن روستای پشکر در منطقه شکار ممنوع بدیل بهبهان رفتند که چندی پیش پلنگ حدود 50 راس از دام‌های وی را تلف کرده بود، با این حال این روستایی طبیعت دوست، هیچ‌گونه آسیبی به پلنگ نرساند .

اجرای تئاتر خیابانی در گیلان

در گیلان تشکل‌های مختلف طی هفته گذشته فعال بودند. به طور مثال اعضای گروه سبزاندیشان طبیعت تالش با همکاری مدیریت پسماند شهرداری تالش، برنامه پاکسازی ساحل قروق تالش را در دستور کار داشت. گروهی از فعالان محیط‌زیست لاهیجان نیز به اجرای تئاتر خیابانی «نجات زمین» پرداختند.

تداوم پاکسازی طبیعت و کاشت نهال در فارس

در استان فارس هم فعالان محیط‌زیستی هفته پرکاری داشتند. تشکل مردم‌نهاد پاکسازان طبیعت فارس در راستای برنامه‌های هفتگی خود، برنامه پاکسازی و فرهنگسازی در گردو کنَک را با موفقیت برگزار کرد.

اعضای انجمن حامیان طبیعت زاگرس ممسنی هم در شصت و هفتمین برنامه خود به برگزاری کاشت نهال و آبیاری کنار و تاگ و کاشت نهال اقدام کردند.

 بانوان ایلامی هم برنامه داشتند

انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان ایلام پاکسازی پارک سراب را در برنامه هفته گذشته خود داشتند.

فیلم «مادرکشی» در مریوان

اعضای انجمن سبز چیا در مریوان استان کردستان هم برنامه فرهنگسازی را در دستور دارد و قرار است در 14 تیرماه اقدام به اکران مستند «مادرکشی» کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها