سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان خبر داد:

جمع‌آوری پسماندهای خشک و ضایعات انبارداران متخلف در شهر سمنان

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان خبر داد؛

طرح جمع آوری لاستیک های فرسوده شهرسمنان درآستانه چهارشنبه سوری

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان، از اجرای طرح جمع آوری لاستیک‌های فرسوده و دپو شاخ و برگهای شهر سمنان در آستانه چهارشنبه سوری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۶۶۲۷

به گزارش جام جم آنلاین سمنان، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با توجه فرا رسیدن آئین باستانی چهارشنبه سوری و روزهای پایانی سال از اجرای طرح جمع آوری لاستیک های فرسوده و دپو شاخ و برگ در شهر سمنان خبر داد.

حمیدرضا پیوندی گفت: طرح جمع آوری لاستیک‌های فرسوده با هدف حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از حوادث چهارشنبه سوری و آتش سوزی و خسارات ناشی از آن ،حفظ موارد ایمنی و زیباسازی محیط شهری در نقاط مختلف این شهر اجرا شد که با فعالیت دو دستگاه نیسان و یک دستگاه خاور و ۱۰ نیروی انسانی در هفته های پایانی اسفندماه سال ۹۹ تاکنون دپو پسماند های بلاصاحب حجیم، شاخ و برگ و لاستیک به ۱۱۲ سرویس رسید.

وی با بیان اینکه بسیاری از سود جویان با آتش زدن لاستیک‌ها در اطراف شهر موجب ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و تهدید سلامت فردی و اجتماعی می شوند، اظهار داشت: شهرداری در یک طرح فوری اقدام به جمع آوری تمامی لاستیک های کهنه از سطح شهر کرد.

 پیوندی در ادامه افزود: لاستیک‌ها از مواد پلیمری تشکیل شده‌اند که غیر قابل بازیافت هستند و به ‌راحتی تجزیه نمی‌شوند و بسیاری از سودجویان از شیوه‌های غیر اصولی بازیافت برای استحصال سیم دور لاستیک‌های مستعمل استفاده می‌کنند و یا با آتش زدن آن‌ها در اطراف شهر موجب ایجاد آلودگی‌های محیط زیستی، بهداشتی و مخاطرات جانی شهروندان می شوند که به جهت مدیریت شهری اینگونه موارد فقط با همکاری و مشارکت شهروندان به جهت عدم رهاسازی آنها در معابر عمومی و هماهنگی جهت فوریت جمع آوری پسماندهای حجیم و لاستیک مسیر می باشد.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند عنوان کرد: با توجه به اخطارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از شهروندان تفاضا میشود در منزل بمانند و در صورت مشاهده لاستیک های فرسوده رها شده در سطح شهر یا لاستیکهای فرسوده خود جهت جمع آوری می توانند با شماره ۳۳۳۲۶۰۴۲ داخلی ۱۱ _۱۴ تماس حاصل نمایند.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: با فعالیت نیروهای خدوم سازمان مدیریت پسماند از سطح شهر سمنان در بهمن ماه ۲۲۴ سرویس پسماند بلاصاحب حجیم و شاخ و برگ ، ۲۸ سرویس نخاله و ۱۶ سرویس لاستیک فرسوده جمع آوری شد و با توجه به نزدیک شدن به آئین کهن چهارشنبه سوری و نوروز باستانی این طرح و پاکسازی محلات با جمع آوری زباله و نخاله های ساختمانی و لایروبی کانالها ،آهک پاشی ریل ومخوطه اطراف سطل های زباله،مجهزسازی وضدعفونی سرویس های بهداشتی به طور مستمر با هدف حفظ سلامتی عمومی شهروندان، آراستگی و نظافت شهری و جلب رضایت مردم در استقبال از بهار در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها