معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: ساخت یک تصفیه‌خانه جدید در اهواز با اعتبار 50 میلیون یورو در شورای عالی اقتصاد مصوب شده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۵۴

تخلیه فاضلاب شهری به صورت خام مهم‌ترین عامل آلودگی رودخانه کارون است. فاضلاب شهرهای بالادست کارون (دزفول، شوشتر، گتوند، ملاثانی، ویس، شیبان و اهواز) به این رودخانه وارد می‌شود. تنها در مقطع اهواز بیش از 30 نقطه فاضلاب با حجم بیش از سه هزار لیتر در ثانیه به صورت مستقیم به این رودخانه تخلیه می‌شود. طرح جامع فاضلاب اهواز برای بیش از دو میلیون نفر در دو تصفیه‌خانه در شرق و غرب رودخانه کارون پیش‌بینی شده است.

فرامند هاشمی‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به لزوم ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب جدید در غرب اهواز افزود: تصفیه‌خانه فعلی در غرب این شهر، ظرفیت کافی ندارد و حجم زیادی از فاضلاب هم‌اکنون به رودخانه کارون تخلیه می‌شود که نیاز است در کنار این تصفیه‌خانه واحد جدیدی احداث شود.

وی اضافه کرد: هزینه ساخت تصفیه‌خانه جدید در غرب اهواز 50 میلیون یورو برآورد شده که این اعتبار در شورای عالی اقتصاد مصوب شده و در ستاد جذب سرمایه خارجی وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی نیز تائید و ابلاغ شده است.

هاشمی‌زاده ادامه داد: هم‌اکنون درحال تکمیل مدارک برای بانک عامل (بانک کشاورزی) هستیم تا بتوانیم از خط اعتباری چین استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: تصفیه‌خانه شرق اهواز 85 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مقام مسئول افزود: تصفیه‌خانه شرق اهواز با اختصاص 400 میلیارد ریال اوراق قرضه درحال اجراست و حساب مشترکی برای کارفرما و پیمانکار گشایش یافته که بنا به پیشرفت اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان این‌که تصفیه‌خانه شرق اهواز قرار است تا پایان مرداد امسال راه‌اندازی شود اظهار کرد: مشکلاتی بر سر راه این طرح وجود دارد که امیدواریم این مشکلات برطرف و در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها