یکی از تجربه‌های ناخوشایندی که در تابستان، بویژه برای کودکان ایجاد می‌شود، گزیدگی پشه و خارش ناشی از آن است. خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید با به کار بردن آنها خود و خانواده‌تان را از گزیدگی پشه در امان نگه دارید. موارد زیر را در نظر داشته باشید:
کد خبر: ۱۰۴۷۲۶۹

لاوندر: در حالی که بسیاری از افراد از بوی لاوندر لذت می‌برند، بوی این گیاه برای پشه‌ها ناخوشایند است. می‌توانید از آن برای دورکردن پشه‌ها استفاده کنید. مقداری کمی روغن لاوندر را با روغن زیتون مخلوط کنید و روی مچ دستتان بمالید.

روغن سیترولنا: استفاده از این روغن طبیعی مدت‌هاست، به عنوان راهی موثر برای دورکردن پشه‌ها شناخته شده است. ویژگی این ماده، بوی تند آن است. با سوزاندن شمعی که در آن از این ماده استفاده شده، پشه‌ها از محیط دور خواهند شد. از سیترولنا همچنین در عطر و صابون استفاده می‌شود.

رزماری: اگر دفعه بعدی که آشپزی می‌کنید قطعاتی از گیاه رزماری را روی اجاق قراردهید، پشه‌ها را از محیط زندگی‌تان فراری خواهید داد.

سرکه سیب: ثابت شده، سرکه سیب دورکننده پشه‌ها از محیط است. یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید و آن را بنوشید تا خودتان را از نیش پشه‌ها درامان نگه دارید.

لباس‌های روشن: همان طور که پشه‌ها دوست دارند نزدیک زمین بمانند، به سمت لباس‌های تیره هم جذب می‌شوند. هر چقدر لباس شما رنگ روشن‌تری داشته باشد، احتمال نزدیک شدن پشه‌ها به شما کمتر خواهد بود.

جریان هوا: شاید ندانید که پشه‌ها با پرواز در هر نسیم یا بادی که بیشتر از 5/1کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد، مشکل دارند. بنابراین بهتر است در مکانی بخوابید که در آن جریان هوا وجودداشته باشد یا از پنکه برای ایجاد جریان هوا استفاده کنید.

سیر: بوی سیر، با وجود طعم مطبوعش ممکن است برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد. جالب است بدانید، با خوردن سیر، لایه‌ای از روغن آن از منافذ پوستی شما به بیرون تراوش می‌کند که برای پشه‌ها ناخوشایند است.

منبع: naturalon.com

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها