شبکه رادیویی تهران با فرارسیدن تعطیلات تابستانی برای اوقات فراغت جوانان و خانواده ها برنامه های مختلفی را تدارک دیده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۳۸
تابستان شاد خانوادگی با رادیو تهران

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، علیرضا مبینی، مدیرگروه تهران و رویدادهای شبکه با اشاره به برنامه های تابستانی این گروه گفت: برنامه صبح تهران هر روز به جز جمعه ها ساعت 6 و 35 دقیقه با محورهای تازه های نشر، معرفی فیلم ها و تئاترها و همچنین اطلاع رسانی از آخرین برنامه گالری های هنری پخش می شود. روزهای چهارشنبه و پنج شنبه گردشگری یکی از بخش هایی است که به معرفی جاذبه های گردشگری در استان تهران می پردازد.

علاوه بر این؛ تهران ورزشی و ورزش از رادیو تهران از برنامه هایی است که در ایام تابستان سالن ها و ورزشگاه هایی که به صورت رایگان یا ارزان قیمت خدمات در اختیار مردم می گذارد را معرفی می کند.

از دیگر رویکردهای این برنامه پیگیری تخلفاتی که در خصوص خدمات رسانی اماکن ورزشی از نظر سلامت و قیمت انجام می شود.

علاقه مندان می توانند این برنامه ها را هر روز به جز جمعه ها از ساعت 10 و 35 دقیقه و ساعت 17 از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز بشنوند.

از دیگر برنامه های پیش بینی شده در گروه تهران و رویدادها برنامه «مرورگر 1332» و «بر بلندای همت» است، مخاطبان می توانند با کارآفرینان برتر،حرفه و مشاغل جدید آشنا شوند.

علاوه بر این نهادهایی که در تابستان و اوقات فراغت به جوانان آموزش حرفه و فن می دهند، در این برنامه معرفی خواهد شد.

وی افزود: در برنامه «جهان مجازی» بازی های رایانه ای ایرانی مورد تایید وزارت ارشاد و شورای عالی فضای مجازی معرفی شده و برای حمایت از تولید ملی هم با سازندگان این برنامه گفت وگو می شود. در گفت وگو با تولیدکنندگان نهادهایی که آموزش ساخت بازیهای رایانه ای و رباتیک می دهند، به علاقه مندان معرفی خواهد شد. مخاطبان می توانند این برنامه را پنجشنبه ها ساعت 19 و 30 دقیقه پیگیری کنند.

تهران تیک برنامه جدید رادیو تهران

حسین قلعه قوند، مدیر گروه تفریحات و سرگرمی رادیو تهران هم با اشاره به ویژه برنامه های تابستانی این گروه گفت: از برنامه های جدید این گروه، تهران تیک برنامه نیمروز رادیو تهران است که از روز 17 تیر ماه جایگزین برنامه به همین راحتی می شود، این برنامه یک ساعته از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 به موضوع ها و مسائل شهر تهران از زاویه طنازانه و امید بخش نگاه می کند. اصلی ترین هدف این برنامه ارتقا کیفیت زندگی شهروندان با رعایت و توجه به حقوق و مسئولیت شهروندی خواهد بود، بخش های طنز این برنامه به جهت اجتناب از زیاده گویی و ریتم تحرک 100 ثانیه ای پیش بینی شده است.

با تدارک ویژه برنامه های مسابقه محور تلاش می شود تا ضمن سرگرمی مخاطبان، به صورت غیر مستقیم به اطلاعات عمومی آنها افزوده شود.

«زنگ تفریح» و «خانه هفتم» دو برنامه ای است که با محور مسابقه در ایام تابستان پخش خواهد شد، خانه هفتم با حضور خانواده های تهرانی و زنگ تفریح با حضور دانش آموزان نوجوان اجرا می شود.

علاقه مندان می توانند برای شرکت در این مسابقه ها با ارسال پیام کوتاه به شماره 3000094 یا از طریق تلفن گویا 27860094 و شماره تلفن های 22040530 و 22054088 ثبت نام کنند.

بازی در نمایش های کوتاه رادیویی، سنجش فن بیان با اجرای کوتاه برنامه رادیویی و ایجاد فضا برای سخنرانی در باره یک موضوع عمومی بخش های مختلف برنامه زنگ تفریح است که بیشتر با هدف پرورش استعداد بازیگری و گویندگی در نوجوانانی که علاقه مند به این فضاها هستند، پخش خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه های مفرح تابستانی ویژه برنامه «021» که هر روز از ساعت 18 تا 19 و 20 دقیقه از گروه تفریحات و سرگرمی رادیو تهران تقدیم حضور مخاطبان می شود.

در این مسابقه اطلاعات عمومی مخاطبان در بخش‌های تاریخی، اجتماعی و ورزشی سنجیده می شود و شرکت کنندگان باید در زمان محدودی به سوالات جواب های معکوس بدهند و در پایان نیز ضرب المثل های کاراکترهای نمایشی را حدس بزنند.

یکی از برنامه های جدید گروه تفریحات و سرگرمی رادیو تهران با عنوان «توشنبه» روی آنتن می رود که در طرحی نو به صورت نمایشی و طنز ، روزهای جمعه مخاطبان را شاد می کند.

مسعود محمودخواه، مدیر گروه مدیریت و برنامه ریزی شهری رادیو تهران درباره ویژه برنامه های اوقات فراغت این گروه گفت: هر روز در بخش عصر گاهی، استودیو صدای شهر رادیو تهران، برنامه نیم ساعته ای تدارک دیده است که با آیتم های مفرح مانند نمایش رادیویی با نقش آفرینی آرمان غفاریان و میثم عبدی ایفا می شود. پژوهش در فرهنگ ترافیک پایتخت کشور های دیگر، آموزش قوانین ترافیک به کودکان و گزارش از رفتار ترافیکی مردم در آیتم میکروفون مخفی بخش هایی از این ویژه برنامه است که علاوه بر آن نکاتی در رعایت قوانین راهنمایی رانندگی و خبرهای ترافیکی مطرح می شود.

با توجه به استانی بودن رادیو تهران برنامه «اینجا تهران است» به دنبال بهر مند نمودن جوانان و نوجوانان از اوقات فراغت در این فصل است که نگاه ویژه ای به فرصت ها و امکانات فرهنگی ورزشی در شهرستانهای اطراف تهران دارد.

بنا بر این گزارش، برنامه «جمعه گشت» یک برنامه نیم ساعته مستقل است در روزهای جمعه به موضوع گردشگری می پردازد و برنامه «چراغ» در روزهای دوشنبه نگاه تخصصی تر به گردش در مکانهای مختلف و بایدها و نبایدها در رهبری یک تور گردشگری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها