فدراسیون جهانی، پرونده بی‌اخلاقی بازی با ایران را بررسی می‌کند

جنجال لهستانی‌ها از بزرگسالان تا جوانان

جنجال بین والیبال ایران و لهستان ادامه دارد. در دیداری که روز پنجشنبه برگزار شد، جوانان والیبال ایران با شکست 3 بر 2 مقابل این تیم راهی برای صعود به نیمه‌نهایی والیبال پسران زیر 21 ساله‌های جهان پیدا نکردند.
کد خبر: ۱۰۴۶۸۸۹

این مسابقه با درگیری و حاشیه‌سازی همراه بود، شرایطی که لهستانی‌ها ایجاد کردند. آنچه از این مسابقه در آینده به زشتی در یادها می‌ماند، نه شکست تیم ایران یا صعود لهستان به نیمه نهایی که لبخندهای تحقیرآمیز کاپیتان لهستانی‌ها پس از پایان مسابقه با ایران است. او در حالی که از پشت تور با بازیکنان ایران دست می‌داد، لبخند می‌زد و می‌خندید تا بازیکنان ایران مجبور شوند به او تذکر دهند. در نهایت با پا درمیانی داوران و کادر فنی دو تیم این درگیری به پایان رسید.

ایران و لهستان در رده بزرگسالان، همیشه بازی‌های پر تنشی داشتند، اما این بار این تنش‌ها به جوانان هم کشیده شد. در پایان رقابت والیبال ایران و لهستان در بازی‌های المپیک 2016 ریو میان بازیکنان دو تیم درگیری صورت گرفت. سعید معروف، حمزه زرینی، شهرام محمودی بازیکنان و نوید مشجری آنالیزور تیم ملی ایران در انتهای ست پنجم این دیدار که با برتری لهستانی‌ها همراه بود، با کوبیاک و کورک و چند تن از اعضای کادر فنی لهستان درگیری لفظی پیدا کردند.

لهستانی‌ها که الفبای درگیری و جنجال را از تیم بزرگسالانشان خوب آموخته‌اند قبل از آغاز مسابقه با ایران سرویس‌ها و اسپک‌های نمایشی را به عمد به سمت نیمکت کادرفنی ایران می‌زدند. در طول بازی هم مدام دشنام می‌دادند و ادا در می‌آوردند، این حرکات با واکنش داوران اول و دوم مسابقه نیز روبه‌رو شد.

اما حرکات آنها بی‌پاسخ نخواهد ماند. ناظر این مسابقه گزارش اتفاقات حاشیه‌ای و جنجالی را به فدراسیون جهانی والیبال داده است و این خبری بود که سایت فدراسیون جهانی نوشت.

واکنش دبیر فدراسیون

محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال در واکنش به نتایج تیم والیبال 21ساله‌های ایران گفت: این تیم توقع فدراسیون را برآورده نکرد. انتظار ما حضور در نیمه‌نهایی بود و پیش از بازی با لهستان نباید مقابل تیم کوبا شکست می‌خوریم. افشاردوست بقیه حرف‌ها را به زمان دیگری موکول کرد.

8 تیم باشگاه‌های آسیا معرفی شدند

جدال سرمایه‌داران با نمایندگان ژاپن و چین

امروز هشت تیم برتر رقابت‌های جام باشگاه‌های والیبال آسیا به میدان می‌روند؛ از جمله بانک سرمایه نماینده ایران.

در آخرین روز از مرحله مقدماتی که جمعه برگزار شد، نمایندگان کشورهای تایلند، قزاقستان، هنگ‌کنگ، ویتنام و ژاپن مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند. شگفتی بزرگ رقابت‌ها برتری آلتای قزاقستان بی‌ستاره مقابل العربی قطر پر ستاره بود.

با نتایج کسب شده تیم‌های ویتنام (باشگاه ورزشی ویتنام) و عراق (البحری) از گروه اول، ایران (بانک سرمایه) و چین تایپه (تایپه) از گروه دوم، قزاقستان (آلتای وی‌سی) و قطر (العربی) از گروه سوم و ژاپن (تویودا گوسی ترفوئرزا) و چین (بائیک موتور پکن) به عنوان هشت تیم برتر این رقابت‌ها معرفی شدند تا در مرحله بعدی به مصاف یکدیگر بروند.

بانک سرمایه، امروز و فردا به ترتیب به مصاف تیم‌های بائیک موتور پکن و تویودا گوسی ترفوئرزا از ژاپن می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها