دومین فینالیست جام کنفدراسیون‌ها امشب مشخص می‌شود

نبرد ژرمن‌ها و ازتک‌ها بعد از 12 سال

تیم‌های ملی آلمان و مکزیک امشب در شهر سوچی روسیه دومین بازی مرحله نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها معروف به جام‌جهانی کوچک را برگزار می‌کنند تا دومین فینالیست این مسابقات نیز مشخص شود.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۵۱

به نظر می‌رسد با توجه به بازی‌های مرحله گروهی، ژرمن‌ها به مراتب کار آسان‌تری مقابل قهرمان منطقه کونکاکاف یا همان ازتک‌ها داشته باشند.

آخرین دیدار این دو تیم با یکدیگر به 12 سال پیش و در جریان مسابقه رده‌بندی همین جام کنفدرا سیون‌ها در آلمان بازمی‌گردد که در آن روز تیم تحت هدایت یورگن کلینزمن توانست به برتری 4 بر 3 دست یابد و به مقام سومی آن مسابقات برسد. البته آلمان‌ها در این مسابقات با ترکیبی از بازیکنان جوان و چند بازیکن با تجربه پا میدان گذاشته تا هم محکی جدی از جوانان خود در یک سال مانده به مسابقات جام‌جهانی داشته باشد و هم بتواند اولین قهرمانی خود در جام کنفدراسیون‌ها را ثبت کند.

یکی از نکات قابل توجه در مورد مکزیکی‌ها این است که آنها را استاد بازگشت به بازی می‌دانند. در سه مسابقه قبلی و در مرحله گروهی این جام، مکزیکی‌ها سه بار عقب افتادند که در نهایت مقابل روسیه و نیوزلند به پیروزی رسید و بازی با پرتغال را به تساوی کشاندند. آلمان‌ها نیز در حالی پا به این مسابقه می‌گذارند که 13 بازی قبلی خود را بدون شکست پشت سر گذاشته‌اند که از این تعداد ده بازی را با برد و سه بازی را با تساوی به پایان رسانده‌اند. آخرین شکست آنها به اواسط سال گذشته و در نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا باز می‌گردد که نتیجه را 2 بر صفر به فرانسه واگذار کردند.

از سوی دیگر اگر بخواهیم این تیم را براساس تک تک بازیکنان مقایسه کنیم، کفه ترازو به سمت ژرمن‌ها سنگینی می‌کند. علاوه بر جوانی، بسیاری از بازیکنان این تیم در باشگاه‌های مطرح دنیا بازی می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به امره جان در لیورپول و ترشتگن در بارسا اشاره کرد. تنها عاملی که ممکن است آنها را‌ آزار دهد این است که یواخیم لو تنها چند هفته است این بازیکنان را به عنوان یک تیم در کنار یکدیگر قرار داده است. این مساله کاملا برعکس وضعیت مکزیک است زیرا اوزوریو طی یک سال و نیم گذشته ترکیب تقریبا ثابتی در تیم خود داشته است.

صحبت‌های بازیکنان تیم ملی آلمان نیز نشان می‌دهد آنها از هم‌اکنون خود را آماده بازی فینال و آن هم در مقابل پرتغال کرده‌اند. موید این موضوع سخنان روز گذشته امره جان هافبک آلمان‌ها است که می‌گوید تیم ملی آلمان هیچ هراسی از رویارؤیی با تیم ملی پرتغال و کریستیانو رونالدو در فینال جام کنفدراسیون‌ها ندارد. او که تیمش با میانگین سنی 23.8 سال جوان‌‌ترین تیم این بازی‌هاست اظهار کرد: اگر بتوانیم به فینال رسیده و برنده مسابقات شویم، در واقع دست به کاری بزرگ زده‌ایم. چون تیمی واقعا جوان هستیم. از این بابت کسی از ما انتظار ندارد و در صورت دستیابی، افتخاری عظیم کسب خواهیم‌کرد.

بازی امشب تیم‌های آلمان و مکزیک را که ساعت 22 و 30 دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود، نستور پیتانای برزیلی سوت می‌زند. این داور 42 ساله که پیش‌تر بازیگر بود و اکنون در کنار قضاوت، معلم ورزش نیز است، در جام‌جهانی 2014 مصاف آلمان و فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی را
سوت زد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها