بر اساس گزارش مرکز فرماندهی پلیس راه، استان‌های کشور به دلیل سفرهای تعطیلات عید فطر، محورهای مواصلاتی استان‌های شمالی شاهد ترافیک پرحجمی بوده است.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۴۳

به گزارش ایرنا، برابر آخرین اخبار دریافتی، ترافیک در محورهای استان‌های مازندران، گیلان، البرز و خراسان رضوی سنگین و در بهترین حالت، روان گزارش شده و پلیس از مردم می‌خواهد ضمن رعایت مقررات و صبوری، بازگشت خود را به روز جمعه هفته جاری موکول نکنند که در ترافیک معطل خواهند شد.

رشت

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان از مسافران و گردشگرانی که به‌مناسبت تعطیلات عید فطر در استان حضور دارند، خواست بازگشت از سفر را به روز پایانی هفته موکول نکنند.

سرهنگ حسین محمدپور افزود: با توجه به این‌که بسیاری از هموطنان برای تعطیلات عید فطر به گیلان آمده‌اند، از آنان می‌خواهیم زمان سفر را مدیریت کنند تا شاهد ترافیک پرحجم و تراکم در محورها بویژه محور رشت ـ قزوین نباشیم.

وی به اعمال محدودیت‌های ترافیکی امروز در محورهای استان نیز اشاره و بیان کرد: به‌منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد همزمان با دومین روز از تعطیلات عید فطر در محورهای رشت ـ قزوین و آستارا ـ اردبیل و بالعکس اعمال شده است. به‌گفته سرهنگ محمدپور، تردد تمام تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از ساعت 8 تا 24‌دیروز سه‌شنبه 6 تیر در محور رشت ـ قزوین و بالعکس و آستارا ـ اردبیل و بالعکس ممنوع است.

ساری

در همین حال فرمانده پلیس راه استان مازندران گفت: ترافیک در جاده‌های کندوان، هراز و فیروزکوه سنگین و نیمه‌سنگین بوده و اکنون تردد خودروها در محورهای مواصلاتی منتهی به شهرهای آمل، قائمشهر و نوشهر با کندی صورت می‌گیرد.

سرهنگ علیرضا قدمی افزود: در حال حاضر ترافیک در محور کندوان در محدوده بیلقان به صورت سنگین و دیگر مقاطع این محور نیمه سنگین و در محور شمشک ـ دیزین نیمه سنگین است.

وی گفت: وضعیت ترافیکی در محور هراز در تمام مسیر نیمه سنگین و سنگین و محور سوادکوه حدفاصل پل سفید به سمت زیرآب نیمه‌سنگین است. قدمی نسبت به حجم بسیار زیاد تردد به سمت استان‌های شمالی هشدار داد و گفت: مسافران بازگشت خود را به جمعه موکول نکرده و در هفته آینده برای برگشت برنامه‌ریزی کنند.

مسافران استان‌های شمالی اگر جمعه برگردند، قطعا با کندی حرکت و توقف‌های طولانی در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه مواجه می‌شوند.

کرج

رئیس پلیس راه البرز نیز با اشاره به وضعیت ترافیکی جاده‌ها، گفت: ترافیک در محور کرج ـ چالوس از ظهر دیروز سه‌شنبه سنگین شده است.

سرهنگ رضا گودرزی افزود: ترافیک از میدان امیرکبیر کرج تا تونل شماره پنج جاده کرج ـ چالوس سنگین است.

وی افزود: با توجه به ترافیک سنگین، تردد خودروها در این محور به کندی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود گردشگران برای مسافرت به شمال از مسیرهای دیگر تردد کنند. گودرزی از رانندگان خواست برای پیشگیری از حوادث به نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری داشته باشند. وی وضعیت ترافیک در دیگر راه‌های استان البرز را روان توصیف کرد.

مشهد

از سوی دیگر، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: به دلیل ترافیک و حجم بالای تردد وسایل نقلیه، از دیروز سه‌شنبه رفت و آمد انواع کامیون جز حاملان مواد سوختی یا فاسدشدنی در بزرگراه‌ها و آزادراه‌های منتهی به مشهد ممنوع شده است. سرهنگ هادی امیدوار افزود: این ممنوعیت برای کامیون‌ها تا امروز ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: هم اکنون تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان پرحجم و در عین حال روان است که رو به نیمه‌سنگین شدن است. سرهنگ امیدوار اضافه کرد:
هم اینک رفت و آمد خودروها در آزادراه شهید شوشتری در جنوب مشهد در دو مسیر ورود و خروج آن پرحجم، اما روان است.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: وضعیت تردد وسایل نقلیه دیروز -سه‌شنبه- نیز در اغلب جاده‌های خراسان رضوی نیمه‌سنگین بود و امروز هرچه به ساعات بعد از ظهر و شب نزدیک شویم، تردد در جاده‌های استان بویژه راه‌های منتهی به مشهد سنگین‌تر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها