نخستین مرکز درمان اعتیاد کودکان کار کشور با حضور رئیس سازمان بهزیستی در استان البرز افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۴۸

به گزارش مهر، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح نخستین مرکز درمان اعتیاد کودکان خیابانی کشور و افتتاح اولین مرکز Tc زنان ویژه معتادان در استان البرز اظهار کرد: شاهد افتتاح اولین مرکز درمان اجتماع مدار زنان دچار معضل اعتیاد در کرج هستیم.و درمان اجتماع مدار یکی از روش‌های مقابله و مبارزه با اعتیاد است که اثربخشی آن ثابت‌شده،وی افزود: مدت نگهداری افراد در این مکان بین سه سال شش ماه است.

محسنی بندپی با تأکید بر اینکه متخصصان روان‌پزشک و پزشک در این مرکز مستقر خواهند شد، یادآور شد: امید است کمتر افرادی دچار این معضل شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: درصدد هستیم شرایط بازگشت‌پذیری به اجتماع این افراد فراهم شود باید به این مهم اشاره کرد که اعتیاد یک بیماری است.

وی با اشاره به اینکه امروزه با توجه به تلاش همه‌جانبه سازمان توانسته این امر را یک بیماری بین شرکای اجتماعی مطرح کنیم، گفت: باید برنامه‌های درمانی خاصی با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این خصوص لحاظ شود.

وجود 19 مرکز tc در کشور

وی با تأکید بر اینکه 19 مرکز tc در کشور وجود دارد، افزود: توجه به گروه‌های ویژه خاص و از اولویت‌های سازمان بهزیستی است.

محسنی بندپی با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز درمان اعتیاد کودکان کار در البرز، تصریح کرد: کودکان کار جز گروه‌های ویژه هستند بدین منظور مرکز نگهداری کودکان دچار معضل اعتیاد در استان البرز راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: امید است بتوان شرایطی فراهم کرد تا این افراد که به واسطه اعتیاد والدین خود معتاد شدند به جامعه بازگردانده شوند.وی با تأکید بر اینکه در استان سیستان و بلوچستان نیز یک مرکز درمان اعتیاد کودکان خیابانی وجود دارد که البرز در این زمینه جز استان های نخست است، گفت: تلاش همه‌جانبه اقدامات علمی و تخصصی برای پیشگیری و شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت در اولویت سازمان بهزیستی کشور قرار دارد.

توجه ویژه به افراد بهبودیافته در راستای ایجاد اشتغال

وی بابیان اینکه راهبرد‌هایی چون پیشگیری خانه به خانه و محیط‌های عمومی در دستور کار این سازمان قرار دارد، افزود: اثربخشی این مهم بیشتر است از طرفی باید به این امر نیز اشاره کرد که در مرحله دوم درمان این افراد در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی بیان کرد: اقدامات درمان‌مدار با بررسی‌ها و تجربیات موفق سازمان و گسترش درمان اجتماع مدار یکی از راهبردهای اساسی سازمان بهزیستی است.محسنی بندپی تصریح کرد: توجه ویژه به افراد بهبودیافته در راستای ایجاد اشتغال و مسکن افراد نامبرده نیز حائز اهمیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها