دومین روز پیش‌فروش اولین خودروی پسابرجامی با حاشیه‌ها همراه بود. علاوه بر ادامه انتقادات نسبت به نحوه قیمت‌گذاری پژو 2008، ایجاد اختلال در سایت فروش این خودرو با اعتراض مردم مواجه شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۹۴

از همان ساعات نخست ثبت‌نام، سایت خرید اینترنتی ایران خودرو این اخطار را به خریداران داد «که امکان ثبت‌نام برای شما وجود ندارد و تلاش مجدد کنید». همین امر باعث سرگردانی مردم برای خرید این خودروها شده است. مشکل دیگر درباره این محصول، قیمت آن است. براساس بررسی‌ها، قیمت پایه پژو 2008 در انگلستان، با احتساب مالیات و عوارض 13 هزار و 345 پوند می‌شود یعنی نزدیک به 70 میلیون تومان و معلوم نیست که چرا در ایران بر سر قیمت 100 یا 120 میلیون تومانی اختلاف است؟

البته قرار است پژو 2008 با مشارکت ایران و فرانسه در داخل نیز ساخته شود و قاعدتاً باید هزینه کمتری برای تولید داشته باشد، ولی به نظر می‌رسد برای یدک کشیدن عنوان پژو برای یک خودرو که در داخل تولید می‌شود باید هزینه اضافی چند ده میلیونی پرداخت شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هزینه‌های سوخت و کارگر در کشور بسیار پایین است، گفت: با توجه به تولید و مونتاژ پژو 2008 در کشور، این محصول نباید قیمت بالایی داشته باشد. نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درخصوص قیمت‌گذاری محصول جدید مشترک بین پژو و ایران‌خودرو، افزود: طبق حکم شورای قیمت‌گذاری و رقابت، قیمت‌گذاری محصولات باید با مشارکت شورای رقابت انجام شود، این انتظار وجود دارد که سریع به این موضوع رسیدگی شود. قاضی‌پور با اشاره به این‌که قرار نیست پژو 2008 با قیمت بالایی به دست مردم برسد، اضافه کرد: این محصول در شرایطی در ایران مونتاژ و تولید می‌شود که هزینه‌های تولیدی مانند سوخت و نیروی کار بسیار پایین است و این مساله باعث کاهش هزینه‌های تمام شده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها