با فروکش کردن تب نقل و انتقالات انجام می‌شود

حضور پیشکسوتان جوان در هیات مدیره سرخابی‌ها

معرفی هیات مدیره استقلال و پرسپولیس در شرایطی به پس از فروکش کردن فصل نقل و انتقالات موکول شده است که به نظر می‌رسد همین نکته بر روند یارگیری دو تیم محبوب پایتخت تاثیر گذاشته است.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۴۶

از همان روز که مسعود سلطانی فر موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شد (11 آبان ماه سال گذشته)، در محافل فوتبالی گمانه‌زنی‌ها پیرامون احتمال برخی تغییرات مدیریتی ازجمله در هیات مدیره استقلال و پرسپولیس شروع شد، چراکه برخی از اعضای هیات مدیره این دو باشگاه به نوعی مورد وثوق وزیر سابق ورزش بودند و طبیعی است با فضای شکل گرفته جدید باید جای خود را به گزینه‌های جدید می‌دادند.

هر چند با گذشت حدود هشت ماه هنوز خبری از معرفی اعضای جدید هیات مدیره این دو باشگاه نیست. با این حال در ماه‌های گذشته برخی از اعضای هیات مدیره دو باشگاه، یا مثل منصور پورحیدری فوت کردند یا مثل شهاب جهانیان که از استقلال استعفا کرد یا محمدرضا زادمهر که از هیات‌مدیره پرسپولیس کناره گرفت، هیات مدیره‌های دو باشگاه را با چالش جدی کم شدن تعداد و غیرقانونی بودن مواجه کرد.

با وجود این در حالی که تنور رقابت‌های لیگ، جام حذفی و همچنین لیگ قهرمانان آسیا داغ بود و از طرفی انتخابات ریاست جمهوری نیز در یپش بود وزارت ورزش و جوانان از معرفی هیات مدیره جدید خودداری کرد و آن را به بعد از انتخابات ریاست جمهوی موکول کرد.

نقل و انتقالات

بازار حالا یک ماه از انتخابات ریاست جمهوری گذشته است، اما باز هم خبری از معرفی اعضای جدید هیات مدیره این دو باشگاه نیست. ظاهرا وزارت ورزش این بار به این دلیل دست نگه داشته است که فصل نقل و انتقالات در اوج خود قرار دارد و هر گونه جابه‌جایی مدیریتی می‌تواند روند یارگیری این دوباشگاه را با اختلال مواجه کند. بنا براین معرفی ترکیب جدید هیات مدیره به بعد از فصل نقل و انتقالات موکول شده است. تدبیری که به نظر می‌رسد در نوع خود بر فضای یارگیری دو تیم بویژه استقلال تاثیر گذاشته است چراکه آنها در روزهای گذشته سعی کرده‌اند با جذب نام‌های درشت،هم دل هواداران را به دست بیاورند و هم جا پای خود را در باشگاه سفت کنند. هرچند در این خصوص گفته می‌شود رد و بدل شدن ارقام درشت در دو باشگاه ممکن است مورد تجدیدنظر هیات مدیره جدید قرار بگیرد، اما هر چه هست هم استقلال و هم پرسپولیس در نقل و انتقالات حسابی دست به جیب شده‌اند.

ابقای مدیران عامل

استقلال و پرسپولیس در حالی با شتاب و قدرت وارد فصل نقل و انتقالات شدند که چند هفته پیش علی‌اکبر طاهری از سمت مدیرعاملی پرسپولیس استعفا کرد و زمزمه‌های جدی درباره برکناری سیدرضا افتخاری از مدیرعاملی استقلال به گوش می‌رسید. با این حال این دو در نشست‌های جداگانه با سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در سمت خود ابقا شدند تا در آستانه نقل و انتقالات این دو باشگاه زیر مجموعه وزارت ورزش آسیب نبیند. بنابراین بخشی از تلاش جدی این دو در نقل و انتقالات را می‌توان ناشی از قوت قلب و تضیمنی دانست که وزیر ورزش به آنها داده است.

پیشکسوتان جوان در راهند

شاید معرفی هیات مدیره جدید دو باشگاه تا یک ماه دیگر یعنی پایان فصل نقل و انتقالات هم به طول بینجامد. با این حال منابع آگاه در وزارت ورزش و جوانان یک نکته را بدیهی می‌دانند؛ این که وزارت ورزش ازجمله معیارهایی که در ترکیب هیات مدیره جدید مدنظر دارد، حضور پیشکسوتان جوان و خلاقی است که از نقطه نظر فنی بتوانند یاری گر باشگاه باشند.

در این رابطه و در حالی که فرهاد مجیدی چهره محبوب آبی‌ها عنوان کرد به مدیریت فکر نمی‌کند و قصد دارد وارد دنیای مربیگری شود. شنیده‌ها حاکی است که حضور گزینه‌هایی چون حمید استیلی در هیات مدیره پرسپولیس قطعی شده است.

به هر حال پس از فروکش کردن تب نقل و انتقالات باید منتظر حواشی معرفی هیات مدیره‌های جدید باشیم و این که با حضور افراد جدید آیا همچنان افتخاری و طاهری در سمت مدیرعامل ابقا می‌شوند؟ آیا حسن زمانی در هیات مدیره استقلال و جعفر کاشانی در هیات مدیره پرسپولیس باقی می‌مانند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها