بحث ایمنی در صنعت خودروسازی همواره مورد توجه خودروسازان بوده است. اما وقتی صحبت از معیارهای مشتریان به میان می‌آید این مورد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در میان تمام شرکت‌های معروف خودروساز، تسلا باز هم در این زمینه خبرساز شده است. این خودروساز که در مقایسه با غول‌های سرشناس خودروسازی، مدت کوتاهی از آغاز به کارش می‌گذرد بار دیگر نشان داد به مقوله ایمنی در محصولاتش توجه ویژه‌ای دارد.
کد خبر: ۱۰۴۳۳۶۸

همچون مدل قبلی یعنی مدل اس (Model S)، محصول جدید تمام برقی این شرکت یعنی مدل ایکس (ModelX) با کسب پنج ستاره در تمامی معیارهای ارزیابی مربوط به آزمون تصادف، به عنوان ایمن‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر در بازار شناخته شد. این ارزیابی را سازمان ملی ایمنی راه‌ها و ترافیک ایالات متحده (NHTSA) انجام داده و از اعتبار بالایی برخوردار است. بلافاصله پس از اعلام نتایج این آزمون، تسلا اخبار آن را به عنوان دستاوردی بزرگ اینچنین مطرح کرد: «ما خودروی جدیدمان یعنی مدل ایکس را طوری ساخته‌ایم که ایمن‌ترین شاسی‌بلند تولیدشده در جهان باشد و حالا که سازمان ملی ایمنی راه‌ها و ترافیک آمریکا آن را مورد آزمایش‌های جدی قرار داده است، اعلام می‌کنیم مدل ایکس در تمام معیارها موفق به اخذ پنج ستاره شده است.» این نخستین بار است که یک خودروی شاسی‌بلند موفق به ثبت چنین رکوردی می‌شود. اما این تنها بخشی از موفقیت اخیر تازه‌ترین محصول خودروسازی تسلا به شمار می‌آید. این خودرو استاندارد تازه‌ای را هم در زمینه خطر جراحات مربوط به تصادفات رانندگی برجا گذاشته است. در پستی که بتازگی این شرکت در شبکه اجتماعی خود منتشر کرده، آمده است: چیزی فراتر از کسب پنج ستاره وجود دارد که نشان می‌دهد مدل ایکس، پایین‌ترین احتمال جراحات مربوط به حوادث رانندگی را میان تمام شاسی‌بلندها به خود اختصاص داده است. در واقع میان تمامی خودروهایی که تاکنون از سوی سازمان ملی ایمنی راه‌ها و ترافیک آمریکا مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، مدل ایکس پس از مدل اس در رتبه دوم از حیث بروز جراحات ناشی از تصادفات رانندگی قرار گرفته است.

این به آن معناست که محصول جدید تسلا نه‌تنها حداقل جراحات را در تصادفات رانندگی به خود اختصاص می‌دهد، بلکه به لطف فناوری حرکت خودرانی که در آن تعبیه شده، از وقوع چنین تصادفاتی جلوگیری می‌کند. البته سازمان NHTSA پیشتر هم اعلام کرده بود سیستم خودرانی که از سوی تسلا ارائه شده، نرخ تصادفات رانندگی را تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

منبع: Science Alert

مترجم: مهدی پیرگزی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها