نیمی از مراجعات مردم به متخصصان ضرورت ندارد

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که در بررسی‌ها مشخص شده است در کل کشور 5/48 درصد افراد در مراجعه اول، به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند، گفت: درصد قابل توجهی از مراجعات به پزشکان غیرضروری بوده و هزینه زیادی به سیستم بهداشتی و درمانی وارد می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۰۹۵۱

به گزارش جام‌جم، طرح تحول سلامت، شایعه‌های مجازی درباره جابه‌جایی‌ها در وزارت بهداشت، روند درمان عماد کودک حاضر در عملیات تروریستی تهران،‌ نظارت بر مواد غذایی در ماه مبارک رمضان و البته تعداد بالای مراجعات غیرضروری ایرانی‌ها به متخصصان، مهم‌ترین حرف‌های ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری‌اش بود.

وی درباره نظارت بر واحدهای عرضه‌کننده زولبیا و بامیه و حلیم و آش در ماه مبارک رمضان گفت: در این راستا تلاش بر این است که فرهنگ عمومی مردم و فروشندگان مجاز این مواد خوراکی درخصوص رعایت بهداشت ارتقا یابد و مردم خود نیز نظام خودکنترلی داشته باشند.

قائم‌مقام وزیر بهداشت با تأکید بر این‌که نظارت‌ها به دو صورت سیستماتیک و مقطعی است، افزود: حل مشکلات به صورت سیستماتیک است؛ به طور مثال در حال حاضر که سرانه مصرف نمک در کشور ما از حد استاندارد بالاتر است، به صورت سیستماتیک میزان نمک مصرفی را در مواد خوراکی مثل نان کاهش می‌دهیم.

حریرچی همچنین درخصوص درمان و حمایت وزارت بهداشت از درمان کودک بیماری که در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی تصویرش خبرساز شده بود، گفت: درمان برخی از بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج بسیار پرهزینه است و برای این کودک حمایت نظام بهداشتی و درمانی و حمایت انجمن‌های خیریه در حوزه سلامت وجود دارد.

وی افزود: همه کارهای درمانی وی به صورت رایگان انجام شده، فقط آنها برای ارسال نمونه به آزمایشگاه آلمان و ایاب و ذهاب، هزینه‌ای متقبل شده‌اند که به دستور وزیر بهداشت آن هزینه هم به خانواده وی مسترد شد و همچنین انجمن‌های خیریه و سازما‌ن‌های مردم‌نهاد نیز حمایت خود را در مورد درمان و هزینه‌های آن اعلام کردند.

حریرچی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر گمانه‌زنی‌های فضای مجازی درخصوص احتمال تصدی پست وزارت بهداشت توسط خود، این اظهارات را شایعه فضای مجازی دانست و گفت: افرادی که برای وزارت مطرح می‌شوند، فقط گمانه‌زنی است و شخص رئیس‌جمهور تأثیرات اصلی را خواهد گذاشت و توصیه می‌کنم به این موارد توجه نشود؛ زیرا نه با من و نه با کسی درخصوص پست وزارت صحبت نشده است.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره ادامه یافتن طرح تحول سلامت با همین شکل فعلی یا اصلاحات محتمل در این طرح تأکید کرد: هیچ طرحی نمی‌تواند در کشوری انجام شود و بدون اشکال باشد؛ بنابراین باید اشکالات آن برطرف شود.

حریرچی با بیان این‌که در بررسی‌ها مشخص شده است در کل کشور 5/48درصد افراد در مراجعه اول، به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند، گفت: درصد قابل توجهی از مراجعات به پزشکان غیرضروری بوده و هزینه زیادی به سیستم بهداشتی و درمانی وارد می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که آمارها و شاخص‌های سال 94 به طور کامل بررسی شده است، به بیان برخی از آنها پرداخت و گفت: در سال 94 حدود 3/98 دهم درصد افرادی که برای دریافت خدمات سرپایی مراجعه کردند، خدمت را دریافت کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها