به دنبال تحریم قطر از سوی رژیم آل سعود و برخی کشورهای عربی و تقاضای قطری‌ها از ایران برای واردات کالاهای اساسی و مواد غذایی در چند روز اخیر محموله‌های صادراتی ایران راهی بازار قطر شد.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۱۳

در همین زمینه سخنگوی شرکت ایران‌ایر گفت: تاکنون پنج فروند هواپیما حامل مواد غذایی فاسدشدنی نظیر میوه و سبزیجات به قطر ارسال شده که وزن هرکدام از این محموله‌ها حدود 90 تن است.

به گزارش تسنیم، با گذشت چند روز از قطع ارتباط هوایی، دریایی و زمینی چند کشور عربی با قطر، شرکت ایران‌ایر اعلام کرد، ایران پنج فروند هواپیما حامل مواد غذایی به قطر ارسال کرده است.

شاهرخ نوش‌آبادی، سخنگوی شرکت ایران‌ایر به فرانس‌پرس گفت: تاکنون پنج فروند هواپیما حامل مواد غذایی فاسدشدنی نظیر میوه و سبزیجات به قطر ارسال شده که وزن هرکدام از این محموله‌ها حدود 90 تن است.

نوش‌آبادی بدون اشاره به این‌که این محموله‌ها جنبه صادراتی داشته‌اند یا کمک، افزود: تا زمانی که تقاضا (از سوی قطر) وجود داشته باشد، ما به ارسال محموله‌ها ادامه خواهیم داد.

صادرات 66 تن گوشت به قطر

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده گفت: در روزهای گذشته 4400 لاشه تازه گوسفندی به قطر صادر شده است.

منصور پوریان در گفت‌وگو با فارس‌ در مورد ارسال گوشت به قطر گفت: در دو فقره 2700لاشه و 1700لاشه گرم به قطر فرستادیم که به طور متوسط با وزن 15 کیلوگرم، حدود 66 تن می‌شود و قرار است تا 6000لاشه دیگر تا هفته آینده به قطر ارسال کنیم.

او همچنین از صادرات 1200راس گوسفند زنده از طریق هواپیما به کشور عمان خبر داد و اظهار کرد: البته تمام این دام و لاشه‌ها از خارج از ایران تامین و صادر می‌شود.

میوه‌های ایرانی به قطر رسید

از سوی دیگر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از ارسال اولین محموله غذایی به صورت هوایی از شیراز به دوحه خبر داد و گفت: روزانه صد تن میوه و تره‌بار به قطر صادر می‌شود.

به گزارش تسنیم، علی همتی با اشاره به تحریم قطر و مسدود شدن راه‌های ارتباطی این کشور گفت: باید از فرصت پیش آمده برای توسعه صادرات استفاده کنیم و از این رو آمادگی داریم مصالح ساختمانی را از شیراز و با هماهنگی با بندر بوشهر به کشور قطر صادر کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها