گزارش جام‌جم از برنامه سحرگاهی رادیو معارف

عشق‌ورزی با خدا در «بهشت اجابت»

برای چندمین سال پیاپی است که رادیو معارف با ویژه برنامه «بهشت اجابت» در ماه مبارک رمضان مهمان خانه‌های مردم شده است. امسال اما این برنامه با موضوع «محبوبان الهی و شیوه‌های عشق‌ورزی به خداوند» روی آنتن می‌رود. بهشت اجابت هر سحر از ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد به تهیه‌کنندگی محمدحسن جلالی و اجرای رضا هدایت‌فر پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۳۹

سهمی در رونق بزم عارفانه

حجت‌الاسلام مهدی صفایی، مدیر گروه معارف، فقه و اندیشه رادیو معارف در گفت‌وگو با جام‌جم اظهار می‌کند: موج عرفانی این ماه عزیز و مشاهده شور عشق‌ورزی بندگان پاک الهی با معبود خویش از یک‌سو و تکلیفی که به سبب همراهی و همکاری با صدای ناب معارف و ندای فضیلت و فطرت از دیگر سو بر دوش خود احساس کردیم، ما را بر آن داشت تا به‌قدر بضاعت ناچیز خود، سهمی در رونق‌بخشیدن به بزم عارفانه و عاشقانه محبوبان الهی داشته باشیم. شاید از این رهگذر، اول خودمان توشه‌ای برگیریم و سپس، به لطف حق، زمینه‌ای فراهم کنیم تا دل‌های آماده و بی‌قرار، مجذوب شراره‌های عشق الهی شوند.

فضایی معنوی در بهشت اجابت

محمدحسن جلالی، تهیه‌کننده ویژه‌برنامه سحر رادیو معارف نیز می‌گوید: هدف‌نهایی بهشت اجابت ایجاد فضای معنوی در اوقات خوش سحرگاهی برای بهره‌وری بیشتر مخاطبان از فیض سحرهای ماه رمضان و خلوت با محبوب و صیقل دادن دل و اصلاح درون است.

او با اشاره به این‌که موضوع برنامه بیان ویژگی و نشانه‌های محبوبان الهی و آشنایی با شیوه‌های عشق ورزی به خداوند است، ادامه می‌دهد: در بخشی از برنامه آیت‌الله صفایی‌بوشهری به اهمیت و آثار محبت خدا و مورد محبت خدا بودن و در بخشی دیگر حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر آقاتهرانی به بیان ویژگی‌ها و نشانه‌های محبوبان الهی و شیوه‌های عشق ورزی با خدا می‌پردازند.

جلالی، گفتار اخلاقی مقام معظم رهبری، آداب و آثار سحرخیزی و نماز شب، بیان داستان‌هایی از سحرخیزی و شب زنده‌داری شهدا و آزادگان، مناجات خوانی، سحرخوانی، بیان احکام روزه، اذان، نماز و ترتیل قرآن را از دیگر قسمت‌های این برنامه سحری دانسته و می‌افزاید: تجربه نزدیک به 15 سال تهیه‌کنندگی برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان به من آموخته که هر چه در فواصل یک برنامه از آیتم‌هایی استفاده شود که ویژگی‌ها و نشانه‌های حس برانگیز و تداعی‌کننده سحر رمضان را داشته باشد مثل پخش مناجات با خدا و سحری خوانی سحری خوانان قدیمی برای ذائقه شنونده و مخاطب خوشایندتر است.

اجرایی از دل

رضا هدایت‌فر، گوینده برنامه که برای دهمین سال اجرای برنامه سحرگاهی رادیو معارف را برعهده گرفته است، اظهار می‌کند: لحظات سحر به تناسب آرامش و معنویت خود، اجرای روان و آرامش بخشی لازم دارد تا بتواند با مخاطب هم‌افزایی داشته و برنامه از لحاظ ساختار و محتوا به شنونده حس خوبی را انتقال دهد. او با اشاره به این‌که سحر پر از رمز و راز است، تصریح می‌کند: باید با زبان اهل دل با مخاطب گفت‌وگو کرد. البته قبل از ماه مبارک رمضان با همفکری دوستان تلاش می‌کنیم نقاط ضعف و قوت برنامه سال‌های گذشته و همچنین انتقادات و پیشنهادهای شنوندگان را بررسی و به یک جمع‌بندی مناسب برای شروع دوباره برسیم. این گوینده با تاکید بر این مهم که اجرای برنامه‌های سحر و افطار متفاوت از سایر برنامه‌های روتین و مناسبتی است، ادامه می‌دهد: شنونده به لحاظ ویژگی ماه مبارک رمضان دلی آماده تر و گوشی شنواتر دارد و این برای رسانه فرصت و غنیمت ارزشمندی به‌شمار می‌رود.

زهره زمانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها