دردسرهای خط تماس داماد ترامپ با روسیه

ماجرای ارتباط اشخاص نزدیک به دونالد ترامپ با روسیه هر روز ابعاد پیچیده‌تری به خود می‌گیرد. بعد از استعفای مایکل فلین، مشاور امنیت ملی، اکنون نوبت جارد کوشنر داماد و مشاور شخصی آقای ترامپ رسیده است که گفته می‌شود با روسیه در دوران انتخابات و پس از آن تماس داشته است. حتی رسانه‌های آمریکایی از یک خط تماس محرمانه بین کوشنر و کاخ کرملین سخن می‌گویند که در صورت اثبات می‌تواند یک رسوایی بزرگ دیگر را برای دولت ترامپ رقم بزند .
کد خبر: ۱۰۳۵۴۴۱

بی‌بی‌سی در گزارشی در این باره می‌نویسد: جارد کوشنر ماه دسامبر در دیدار با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا از وی خواسته بود تا یک خط ارتباطی محرمانه با کاخ کرملین برقرار کند. این خط تماس محرمانه برای مذاکره در مورد سوریه و سایر سیاست‌ها پیشنهاد شد. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشت، مقامات آمریکایی تاکید کردند کیسلیاک به مافوق‌های خود در مسکو گفته بود کوشنر چنین پیشنهادی را در حین نشست اول یا دوم دسامبر سال گذشته میلادی مطرح کرده است. کیسلیاک گفته بود کوشنر پیشنهاد داده از تجهیزات دیپلماتیک روسیه در آمریکا برای ارتباطاتشان استفاده شود.

روزنامه نیویورک‌تایمز می‌گوید: البته چنین خط ارتباطی شکل نگرفت. وکلای کوشنر می‌گویند موکل آنها آماده است تا اطلاعات مربوط به دیدار با کیسلیاک را در اختیار نمایندگان کنگره بگذارد. آنها در عین حال خاطرنشان کرده‌اند کوشنر تماس‌های تلفنی با کیسلیاک در حد فاصل ماه‌های آوریل تا نوامبر (پیش از برگزاری انتخابات آمریکا) را به یاد نمی‌آورد. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند در دیداری که در برقراری خط ارتباطی محرمانه مطرح شده، مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نیز حضور داشته است. این دیدار در برج ترامپ در نیویورک برگزار شده است. دست‌کم هفت نفر از مقامات کنونی و سابق آمریکا اعلام کرده‌اند که کوشنر در حین مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا و قبل از مراسم تحلیف ترامپ، ارتباطات مخفیانه‌ای با مقامات روس داشته‌ است. واشنگتن پست پیشتر گفته بود که بازرسان اف‌بی‌آی روی دیدار سال پیش آقای کوشنر با سفیر روسیه و همچنین دیدارش با سرگی گورکف، یک بانکدار روس متمرکز شده‌اند. پیشتر ماروین زونس، استاد دانشگاه شیکاگو تنیز بر روی وب‌سایت شخصی خود از ارتباط کوشنر با پوتین از طریق آبراموویچ رئیس باشگاه چلسی خبر داده بود.

مایکل فلین در ماه فوریه پس از آن که معلوم شد در مورد تماس‌هایش با روس‌ها دروغ گفته، مجبور به استعفا شد. مقام‌های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که روسیه تلاش می‌کرد انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر گذشته به نفع ترامپ رقم بخورد. روز گذشته کمیته اطلاعات سنا از ستاد انتخاباتی ترامپ خواست همه مدارک در ارتباط با موضوع روسیه را تحویل دهد. کنگره هنوز به تحقیقات خود درباره ادعای دخالت مسکو در انتخابات 2016 پایان نداده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها