وزیر خارجه دولت اول اوباما و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد، بودجه پیشنهادی دونالد ترامپ نشان‌دهنده سطح غیرقابل تصور از ظلم و ستم علیه میلیون‌ها آمریکایی و کودکان است.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۰۲

به گزارش آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون شدیدا از لایحه بودجه رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد. سخنان انتقادی کلینتون در مراسم صندوق بهداشت کودکان مطرح شد که یک سازمان غیردولتی است و خدمات بهداشتی برای کودکان فقیر و بی‌خانمان فراهم می‌کند. برخی دیگر از سیاستمداران و نهادهای آمریکایی از این لایحه انتقاد کرده‌اند. آژانس‌های امدادرسان بین‌المللی نیز به کاهش سهم آمریکا در تامین بودجه لازم برای فعالیت‌های انسان‌دوستانه خود معترض هستند. کلینتون تاکید کرد: این دولت و جمهوریخواهان کنگره به نیازهای کودکان و افراد معلول، زنان و سالمندان یورش برده‌اند. به گفته او، لایحه بودجه‌ای که سه‌شنبه از طرف کاخ سفید به کنگره ارائه شد، سطح غیرقابل تصوری از ظلم و ستم را نشان می‌دهد، فاقد تصوری از محرومان است و علاوه بر این، مایه تحقیر میلیون‌ها آمریکایی ازجمله میلیون‌ها کودک است.

وی افزود: هیچ‌کدام از ما نمی‌توانیم در مقابل این‌گونه حملات سکوت کنیم.

طبق لایحه بودجه مورد نظر ترامپ، هزینه‌های ارتش و امنیت مرزی بشدت افزایش یافته و همزمان برنامه‌های مربوط به فقرا و افراد کم‌توان با کاهش شدید بودجه مواجه شده است. این لایحه که هنوز به قانون تبدیل نشده است، شامل کاهش هزینه نهادهای داخلی، بن غذا، خدمات بهداشتی، بودجه بزرگراه‌ها، بیمه محصولات کشاورزی، تحقیقات پزشکی و سایر موارد و رساندن بودجه به سه تریلیون و 600 میلیارد دلار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها