رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های این ستاد پرداخت.
کد خبر: ۱۰۳۳۷۶۰

به گزارش مهر، سردار کارگر در ابتدای این نشست ضمن تبریک حماسه انتخابات 29 اردیبهشت به مقام معظم رهبری، مردم و رئیس‌جمهور منتخب نکاتی را درباره عملیات آزادسازی خرمشهر مطرح کرد و گفت: عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد از شب 10 اردیبهشت آغاز شد و تا سوم خرداد طول کشید و قریب به 5500 مترمربع اراضی اشغال شده آزاد شد. این عملیات در معادلات نظامی و جهانی بسیار اثر گذاشت و شعار ما می‌توانیم با این عملیات به جهانیان ثابت شد.

وی ادامه داد: امام(ره) هم فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و این درسی برای همه ما برای توکل بر خداست. از این لحاظ آزادی خرمشهر نقطه عطفی نه‌فقط در تاریخ دفاع مقدس که در تاریخ کشور ماست. در تقویم ما روز فتح خرمشهر به نام مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده و این نشان می‌دهد هرجا مقاومت و از خودگذشتگی باشد به پیروزی خواهیم رسید.

سردار کارگر سپس به تشریح ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت حماسه سوم خرداد در سال 96 پرداخت و گفت: 500برنامه اصلی در سراسر کشور در این حوزه طراحی شده که با شعار من انقلابی‌ام از سه‌شنبه دوم خرداد آغاز خواهد شد.

وی به برنامه‌هایی همچون آذین‌بندی، برگزاری ایستگاه صلواتی و سایر برنامه‌های عمومی در سطح شهرها اشاره کرد و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس، برگزاری مراسم ویژه و تجدید میثاق فرماندهان نظامی با امام راحل(ره) و به صدا درآمدن زنگ مقاومت و پیروزی در رأس ساعت 11 صبح روز سوم خرداد در مدارس، مساجد، کلیساها، صداوسیما، کشتی‌ها و همه نقاط کشور را از دیگر برنامه‌های این روز معرفی کرد.

سردار کارگر با اشاره به روز چهارم خرداد که به نام روز دزفول و روز مقاومت و پایداری نامگذاری شد از تلاش برای افتتاح موزه دفاع مقدس دزفول خبر داد. غبارروبی مزار شهدا و تبیین نقش رهبری با سخنرانی فرماندهان در سخنرانی‌های پیش از خطبه‌ها از دیگر برنامه‌های ایام بزرگداشت حماسه سوم خرداد است.

به گفته سردار کارگر مهم‌ترین برنامه در این راستا برگزاری دهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و شهدای فتح خرمشهر با حضور هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران و با حضور ریاست جمهوری است که در روز سوم خرداد شاهد برگزاری این مراسم خواهیم بود.

برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مساجد، 185 مراسم در سراسر کشور، 30 مسابقه فرهنگی، 15مراسم شب شعر، 25نشست تخصصی، 179 برنامه در صدا و سیما و رونمایی 219عنوان کتاب از دیگر برنامه‌هایی بود که سردار کارگر به برگزاری آنها اشاره کرد.

برگزاری اولین کنگره سرود، ترانه و تصنیف دفاع مقدس، برگزاری جشنواره فانوس با محوریت فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس، بازنشر استیکر شهدای دفاع مقدس در فضای مجازی و میزبانی فینال جام حذفی فوتبال در خرمشهر از دیگر تمهیدات این ستاد برای بزرگداشت حماسه سوم خرداد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها