در حالی که این روزها فلسطینی ها با سالگرد روز نکبت شصت‌و‌نهمین سال جعل رژیم صهیونیستی و آوارگی هزاران فلسطینی از خانه و کاشانه خود روبه‌رو هستند، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌کند که دونالد ترامپ در حال ارزیابی تبعات احتمالی انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل، از تل‌آویو به بیت‌المقدس است! اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به شک و شبهه آمریکایی‌ها برای انتقال سفارت به قدس اشغالی مدعی شد که چنین کاری نه‌تنها به روند صلح ضربه نمی‌زند بلکه به صلح کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۰۳۱۰۲۶

رکس تیلرسون در مصاحبه با شبکه ان.بی.‌سی گفت: ترامپ خیلی محتاط است تا بفهمد چگونه این تصمیم روی روند صلح خاورمیانه تاثیر می‌گذارد. تیلرسون افزود: تصمیم ترامپ به واکنش کشورهای منطقه بستگی دارد از جمله این‌که آیا اسرائیل به ابتکار واشنگتن برای روند صلح پاسخ مثبت خواهد یا خیر.

بنیامین نتانیاهو دیروز ساعتی پس از اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا گفت که دولت ترامپ کماکان در حال بررسی مباحث مربوط به انتقال سفارتخانه خود به قدس اشغالی و «تاثیرات این اقدام بر روند صلح در خاورمیانه» است. آن‌طور که یدیعوت آحارونوت گزارش داده، نتانیاهو ساعاتی پس از این اظهارنظر واکنش نشان داده و گفته که اتفاقا چنین اقدامی برخلاف تصور فراگیر موجود، باعث تقویت روند صلح خواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این‌طور استدلال کرده که «انتقال سفارت نه‌تنها به روند صلح ضربه نمی‌زند بلکه کاملا برعکس باعث اصلاح یک بی‌عدالتی تاریخی می‌شود و در کنار آن، توهم فلسطینی‌ها درباره این‌که اورشلیم (قدس اشغالی) نمی‌تواند پایتخت ما باشد را از بین می‌برد.» در خبری دیگر در همین رابطه، شلدون ادلسون سرمایه‌دار یهودی کازینودار و حامی ترامپ از اظهارات تیلرسون در رابطه با احتمال لغو انتقال سفارت به قدس به‌شدت خشمگین و نسبت به آن واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهور آمریکا طی تبلیغات انتخاباتی خود بارها قول داده بود که در صورت ورود به کاخ سفید، سفارت کشورش را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند.

علاوه بر مساله قداست و پایگاه ممتاز بیت‌المقدس در منابع اصیل اسلامی، آنچه در شرایط کنونی مساله فلسطین را برای جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار کرده موضوع اشغال آن به ‌وسیله صهیونیسم و استکبار جهانی و رویارویی غرب با جهان اسلام است. این رژیم در طول بیش از نیم قرن اشغال فلسطین در تلاش بوده علاوه بر اشغال اراضی فلسطینی شهر قدس را هم به لطایف‌الحیلی تحت کنترل و نفوذ خود درآورد.

شهرک‌سازی یکی از شگردهای دولت عبری برای اشغال این شهر بود. در همین رابطه دیروز (دوشنبه) مسئولان رژیم صهیونیستی از احداث 209 واحد صهیونیست‌نشین جدید در نزدیک شهر اشغالی قدس خبر دادند و ساخت این تعداد واحد را در شهرک صهیونیست‌نشین «کوخاف یعکوف» در نزدیک شهر اشغالی قدس تصویب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها