مشاور وزیر صنعت در صنایع پوشاک، قاچاق و واردات بی‌رویه را مانع جدی توسعه صنعت پوشاک و نساجی در کشور برشمرد و گفت: ایران از توان و ظرفیت‌های بی‌بدیلی در این عرصه برخوردار است.
کد خبر: ۱۰۲۹۵۷۶

گلناز نصرالهی در مصاحبه با رادیو اقتصاد، حمایت از تولید داخلی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: تحرک چرخ تولید بی‌تردید سرعت حرکت چرخ ماشین اقتصادی کشور را شتاب می‌بخشد.

وی در ادامه قاچاق را آفت جدی صنعت پوشاک و نساجی کشور برشمرد و گفت: این پدیده نفس صنایع داخلی را به شماره انداخته است.

مشاور وزیر صنعت با اشاره به این جمله که صنعت پوشاک ضمن ارزش افزوده بالا و ایجاد اشتغال پایدار از قدرت ارزآوری مثال زدنی برخوردار است، بر ضرورت حمایت و تقویت این صنعت در کشور تاکید کرد.

محمدمهدی رئیس‌زاده، دبیر انجمن صنایع نساجی ایران نیز در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد برضرورت حمایت از تولید داخلی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 60 تا 70 درصد نیاز پوشاک کشور به وسیله تولیدکنندگان داخلی تأمین و بقیه نیاز مملکت در حوزه پوشاک باید از طریق واردات تأمین شود.

وی با تاکید بر این‌که واردات پوشاک باید هدفمند و قانونی باشد، افزود: واردات بی‌رویه و قاچاق، ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکره این صنعت وارد می‌کند.

دبیر انجمن صنایع نساجی با بیان این‌که صنعت نساجی و پوشاک ایران از سابقه زیادی برخوردار است، گفت: این صنعت از مهم‌ترین بخش‌های اشتغالزا در کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها