وزیر امور خارجه با اشاره به استقرار تعداد زیادی از شعب اخذ رأی در آمریکا تصریح کرد: شهروندان ایرانی مقیم کانادا فعلا می‌توانند برای اخذ رأی به شهرهای نزدیک کانادا در آمریکا مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۰۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره نتیجه رایزنی‌ها برای استقرار صندوق‌های اخذ رأی در کانادا تصریح کرد: هیاتی از وزارت خارجه کانادا در ایران است که وزارت امور خارجه این موضوع را در رایزنی با این هیات پیگیری می‌کند.

وی به گفت‌وگوی اخیر خود با وزیر خارجه کانادا اشاره کرد و افزود: متأسفانه مقررات کانادا به شکلی است که رأی‌گیری باید در اماکن دیپلماتیک انجام شود، لذا به‌دلیل قطع روابط سیاسی کانادا با ایران در زمان دولت گذشته، جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون حضور دیپلماتیک در کانادا ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره اظهارات اخیر مقامات عربستان گفت: دولت سعودی به‌دنبال ایجاد تنش و تشنج است که البته سیاستی خطرناک است که هیچ فایده‌ای جز ناامنی برای این کشور به بار نیاورده است.

ظریف تأکید کرد: البته واضح است که دولت عربستان در شأنی نیست که جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین با تاکید بر این‌که سند 2030 الزام آور نیست، گفت: تعهدی به اجرای بخش هایی که با موازین شرعی و عرفی ما مغایر باشد، نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها