مدیرکل منابع طبیعی خوزستان گفت: در خوزستان به هیچ وجه مالچ پاشی نمی کنیم چون این کار برای شن زار باید انجام شود ولی ما برای بیابان های منشأ گرد و غبار کار این کار را انجام می دهیم.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۹۶

به گزارش مهر، احمد مطیعی اظهار کرد: در استان خوزستان 350 هزار هکتار شن زار، تپه ها و کفه های شنی و همین میزان هم کانون های ریزگرد داریم. البته برخی مواقع هفت منطقه در خوزستان به عنوان کانون ریزگرد شناسایی شده است. کانون اول هورالعظیم با 53 هزار هکتار، حد فاصل شلمچه تا جفیر، شمال شرق اهواز، جنوب شرق اهواز (حدفاصل جاده اهواز ـ ماهشهر تا شادگان) با 113 هزار هکتار، امیدیه، هندیجان و ماهشهر است.

مطیعی تأکید کرد: باید به طرف مدیریت سرزمینی حرکت کنیم و این کارها تنها پنج درصد از اراضی بحرانی ریزگردها را دربر می گیرد. کنترل ریزگردها با انجام مجموعه کارها محقق می شود و پوشش گیاهی به تنهایی حل کننده مشکل نیست.

وی بیان کرد: بحث اقلیم و تغییر شرایط آب و هوایی خاص کشور ما نیست و در کمربند خشک و نیمه خشک قرار داریم. در استان خوزستان شاهد 30 درصد بارندگی های سنوات قبل بوده ایم به همین دلیل باید با حرف های مستند، آمار بدهیم چون کاهش بارندگی امسال کاملا مشهود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها