معاون صدای رسانه ملی خبر داد:

تولید11 هزار عنوان برنامه قرآنی رادیویی در سال گذشته

معاونت امور صدای سازمان صدا و سیما از تولید بیش از 11 هزار عنوان برنامه قرآنی از رادیو در سال 1395 خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۹۵

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نسرین آبروانی در سیزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و ممتازان قرآن کریم گفت: از مجموع 15 شبکه رادیویی، رادیوهای قرآن، معارف و تلاوت به قرائت، تلاوت و مباحث عمیق قرآنی و معارفی می‌پردازند و فعالیت‌های رادیو قرآن و رادیو معارف به صورت شبانه‌روزی به این کار اختصاص یافته است.

وی افزود: رادیو تلاوت عموما پخش تلاوت‌های استادان ایران و جهان اسلام را همراه با ترجمه و بدون تفسیر در برنامه‌های اصلی خود قرار داده است؛ رادیو قرآن نیز به ضرورت علاوه بر تلاوت آیات قرآن با هدف انس بیشتر معارف قرآنی در جامعه، تسهیل قرائت صحیح، آموزش مفاهیم عالی در قرآن، معرفی قرآن به عنوان جامع‌ترین منبع و ترویج سبک زندگی قرآنی به تولید برنامه‌هایی در این زمینه می‌پردازد.

آبروانی با اشاره به فعالیت‌های شبکه‌های رادیویی در تولید برنامه‌های قرآنی گفت: در سال گذشته 5 شبکه رادیویی، 11 هزار و 130 عنوان برنامه با موضوع قرآن تولید و پخش کردند که علاوه بر این برنامه‌ها اگر برنامه‌های مربوط به ادعیه، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها را هم ملاحظه کنیم خواهیم دید که توجه سازمان صدا و سیما به موضوع قرآن کریم بسیار زیاد است.

معاونت صدای سازمان صدا و سیما درباره ارتباط راهبردی رسانه و جامعه قرآنی به توجه مخاطبان به محافل قرآنی اشاره کرد و گفت: مخاطبان رادیو استقبال زیادی از تولید برنامه‌های قرآنی و برنامه‌های مختص به تلاوت دارند. چنانچه اگر در کنداکتور ما کمی تاخیر و تغییر به وجود آید با گلایه‌های مخاطبان مواجه خواهیم بود.

آبروانی با بیان این‌که امروز به رغم گسترش رسانه‌ها، رادیو هنوز پویا و فعال است، افزود: هم اکنون میلیون‌ها نفر علاوه بر اپلیکیشن‌های موجود، صدای قرآن را از رادیو در اقصی‌ نقاط کشور می‌شنوند که این افتخار بزرگی برای ما خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها