دختران بسکتبال از یک اتفاق خوب می‌گویند

بازی بین‌المللی و انتقال دانش روز

اتفاق خوبی که در بسکتبال بانوان ایران افتاده، بازیکنان ملی‌پوش را خوشحال کرده است. سعیده علّی، کاپیتان تیم ملی بانوان که این روز‌ها به عنوان بازیکن کمکی نفت آبادان برای رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا آماده می‌شود در گفت‌وگویی اعلام کرد انگیزه دختران بسکتبالیست چند برابر شده است و در تمرینات تیم‌های باشگاهی غلغله برپاست .
کد خبر: ۱۰۲۶۹۴۵

علی که در دو رویداد بین‌المللی بسکتبال سه به سه حضور داشت می‌گوید: با حضور دختران ایران در مسابقه‌های ترکمنستان جرقه اصلی توجه به دختران بسکتبالیست ایرانی زده شد و با حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان و اعلام فیبا، موضوع بازی دختران محجبه در بسکتبال بین‌المللی قطعیت یافت .

وی با اشاره به این‌که فیبا مهر سال‌ جاری را برای حضور بانوان محجبه در مسابقه‌های بین‌المللی تعیین کرده است اما دختران بسکتبال برای بازی‌های غرب آسیا در خرداد آماده می‌شوند، توضیح می‌دهد: این مورد را باید فدراسیون بسکتبال اعلام می‌کرد اما از آنجایی که بازی‌های غرب آسیا در سطح باشگاهی برگزار می‌شود به‌نظر نمی‌رسد مشکلی برای اعزام به این رقابت‌ها در اردن داشته باشیم.

فائزه شهریاری، یکی از بازیکنان جوان ملی پوش که برای بازی‌های غرب آسیا در تیم کوشا سپهر سبلان آماده می‌شود درباره اولویت‌های اصلی بسکتبال دختران بعد از تصویب حجاب توسط فیبا می‌گوید: تمرینات زیاد برای بالا بردن سطح تکنیک دختران بسیار اهمیت دارد. باید تجربیات بازی بین‌المللی‌مان را افزایش بدهیم که این مهم با دیدارهای تدارکاتی به‌دست می‌آید. با توجه به پیگیری‌های فدراسیون و باشگاه‌ها امیدوارم بزودی بخشی از این تجربیات را به دست بیاوریم.

شهریاری درباره نسل کنونی بسکتبال دختران می‌گوید: این گونه که من شاهدم نسل کنونی بسکتبال بانوان بسیار با استعداد، باهوش و هدفمند به‌سوی پیشرفت حرکت می‌کند. در گذشته ما بازیکنان خوبی داشتیم که متاسفانه سال‌ها زحمت کشیدند اما دیده نشدند. ما جوان‌ترها از تجربیات پیشکسوتان‌مان باید استفاده کنیم. این بازیکن ملی‌پوش می‌گوید مربیان این بخش باید به‌روز شوند و حتی استفاده از مربیان خارجی برای ارتقای دانش بسکتبال در بخش بانوان از اولویت‌های اصلی پیشرفت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها