سقوط خطوط دفاعی داعش در غرب موصل

عملیات نیروهای عراقی از چند محور برای آزادسازی محله های الهرمات و مشریفه و حاوی الکنیسه در غرب کرانه راست موصل آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۸۸۱
سقوط خطوط دفاعی داعش در غرب موصل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نیروهای مشترک عراقی توانستند از زمان آغاز عملیات آزادسازی شمال بخش غربی موصل، خطوط دفاعی داعش را منهدم کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، این عملیات صبح روز گذشته از چند محور برای آزادسازی محله های الهرمات و مشریفه و حاوی الکنیسه که در غرب کرانه راست موصل قرار دارند آغاز شد.

سرلشکر رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق به العراقیه گفت: «پیروزی هایی در محور نیروی واکنش سریع بدست آمد به گونه ای که روستاهای دجله و حسونه و کارخانه گاز آزاد شدند و اکنون نیروها عملیات آزادسازی را دنبال می کنند. دهها تن از نیروهای دشمن کشته شدند و دهها خودروی بمبگذاری شده نیز منهدم شد».

نیروهای تیپ زرهی نهم و نیروهای واکنش سریع با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف بین المللی و نیروی هوایی ارتش عراق خسارتهای سنگینی به داعش وارد آوردند و توانستند در روز اول این عملیات به اهداف پیش بینی شده دست یابند.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مشترک عراقی در این باره گفت: «پیشروی نیروها بسیار مطلوب است و در ساعات اولیه عملیات شاهد فروپاشی صفوف گروه تروریستی داعش بودیم. بسیاری از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و به یاری خدا بزودی خبر پیروزی های جدیدی را به ملت عراق خواهیم داد. هدف از این عملیات که فرماندهی عملیات مشترک آن را طرح ریزی کرد ترساندن دشمن و باز کرن چندین محور برای محدود کردن دشمن است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها