هفته سی ام لیگ برتر فوتبال تحت تاثیر جنگ بر سر نائب قهرمانی خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۹۷
ادامه جنگ نائب قهرمانی در روز آخر+جدول

به گزارش جام جم آنلاین ، لیگ برتر فوتبال ایران هم به پایان رسید. بالاخره به ایستگاه پایانی رسیدیم، جایی که می دانیم قهرمان چه تیمی است اما هنوز تکلیف تیم نائب قهرمان مشخص نیست. پرسپولیسی ها سه هفته زودتر از اتمام لیگ قهرمانی خود را جشن گرفتند. در روز آخر جنگ بقا هم ادامه خواهد داشت...

سیاه‌جامگان مشهد - پرسپولیس

پرسپولیس 66 امتیازی و قهرمان می خواهد با یک پیروزی لیگ را تمام کند. اما سیاه جامگان 27 امتیازی که اکنون تیم پانزدهم جدول است فردا آخرین تلاش ها را برای سقوط انجام می دهد. چشم امید آنها به شکست تیم های صبا و سایپا هم دوخته شده است. پرسپولیس در این دیدار سروش رفیعی را به دلیل محرومیت و وحید امیری را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد.

گسترش فولاد تبریز - صنعت نفت آبادان
برنده این دیدار تنها چند پله در جدول رده‌بندی صعود خواهد داشت. شاگردان کمالوند با 35 امتیاز در رده نهم و شاگردان فیروز کریمی با 33 امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار گرفته‌اند.دو تیم کاملا از منطقه سقوط دور هستند اما کاملا هم از تیم های بالای جدول فاصله دارند.

سایپای تهران - ماشین سازی تبریز
برای سایپا که فصلی بسیار بد با حسین فرکی پشت سر گذاشت دیدار با ماشین سازی سقوط کرده و ته جدولی دیداری سخت به شمار می آید. سایپا هنوز هم در خطر سقوط است. شاید دیدار فردای این دو تیم و زمانی که سوت پایان به صدا درآید دیداری برای سقوط کرده ها باشد. سایپا با 29 امتیاز سیزدهم است.

فولاد خوزستان - پیکان

فولاد خوزستان با 35 امتیاز دهم است و پیکان 41 امتیازی در رتبه ششم به سر می برد. هر دو تیم امید دارند در روز آخر رتبه خود را افزایش بدهند. البته فولادی ها به دلیل مشکلات مالی هفته های سختی را پشت سر گذاشتند به نظر می رسد با روحیه پایین تری نسبت به پیکان در میدان حاضر شوند.

ذوب‌آهن اصفهان - پدیده خراسان

ذوب آهن رده پنجمی و 43 امتیازی باید مقابل پدیده 34 امتیازی و رده یازدهمی قرار بگیرد. ذوب آهن از این دیدار برد می خواهد تا در صورت رقیب همشهری ای یعنی سپاهان به رده چهارم برسد. برای پدیده هم که تا همین هفته های پیش برای بقا در لیگ برتر می جنگید امتیاز گرفتن در این مسابقه بسیار اهمیت دارد.

تراکتورسازی تبریز - نفت تهران

تراکتور حالا فقط باید برای نایب قهرمانی بجنگد، تیمی که میخواست قهرمان شود. حریف فردای آنها نفت تهران است و به عبارتی دیدار فردا تقابل دوباره امیر قلعه نویی و علی دایی به شمار می رود. اما جایگاه دومی در دستان تراکتورسازی نیست و علاوه بر اینکه باید نفت را شکست دهند، باید منتظر شکست استقلال مقابل سپاهان هم باشند. در سوی دیگر، علی دایی و شاگردانش هم فصل خوبی را سپری نمی‌کنند. آنها مدعی هستند که اگر مشکلات مالی نبود، شاید نتایج بهتری کسب می‌کردند. بازیکنان این تیم اعلام کرده‌اند که منتظر پایان فصل هستند تا تیم فصل آینده خود را انتخاب کنند. تراکتورسازی با 53 امتیاز سوم است و نفت به شدت بحران زده که باید خودش را برای فینال جام حذفی مقابل همین تراکتور هم آماده کند با 36 امتیاز در رتبه هشتم به سر می برد.

صبای قم - استقلال خوزستان

جنگ بر سر بقا در لیگ برتر به دیدار صبای قم و استقلال خوزستان هم می رسد، صبای رده چهاردهم که خطر سقوط به شدت تهدیدش می کند باید استقلال خوزستان رده هفتمی را شکست دهد. این دیدار آخرین حضور رضا عنایتی به عنوان بازیکن است و او پس از بازی کفش‌هایش را می‌آویزد. استقلال خوزستان هم که در میانه جدول جا خوش کرده، قصد دارد با برتری مقابل صبا با روحیه خوب خودش را برای آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا آماده کند. صبای قم با 29 امتیاز در رده چهاردهم و استقلال خوزستان با 38 امتیاز در جایگاه هفتم قرار دارند.

استقلال - سپاهان اصفهان
جنگ نایب قهرمانی در تهران هم ادامه دارد و استقلال می خواهد رتبه دوم را حفظ کند.استقلال برای نایب قهرمانی و سپاهان برای کسب سهمیه آسیا می‌جنگد. شاگردان منصوریان به لطف شکست تراکتورسازی و برتری مقابل پدیده خراسان دوباره به رده دوم بازگشتند و این فرصت را دارند تا خودشان را به عنوان نایب قهرمان معرفی کنند.

از سویی دیگر سپاهانی‌ها با آمدن کرانچار روزهای خوبی را سپری می‌کنند. آنها به مانند استقلال نتایج خوبی در نیم‌فصل اول نگرفتند و پس از کنار گذاشتن عبدالله ویسی، دوباره هدایت تیم را به کرانچار دادند. کرانچار هم نتایج خوبی با سپاهان گرفته و در پنج دیدار اخیر موفق به کسب 13 امتیاز شده است و مترصد این است که با شکست استقلال و کسب رتبه چهارم در صورت قهرمانی تراکتورسازی در جام‌حذفی سهمیه آسیا را کسب کند. استقلال 54 امتیازی دوم است و سپاهان با 45 امتیاز در رده چهارم ایستاده است.

برنامه هفته سی‌ام لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه - 14 اردیبهشت 96

سیاه‌جامگان مشهد - پرسپولیس، ورزشگاه ثامن مشهد
داوران: محمدرضا اکبریان، سعید قاسمی، امیر مبشر و سعید رحیمی‌مقدم
ناظر داوری: فریدون اصفهانیان

گسترش فولاد تبریز - صنعت نفت آبادان، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
داوران: تورج حق‌وردی، محمد عطایی، علی دودانگه و محمد ملکی
ناظر داوری: بهرام مهرپیما

سایپای تهران - ماشین سازی تبریز، ورزشگاه پاس قوامین تهران
داوران: سیدمهدی سیدعلی، سجاد طوری، یعقوب حجتی و علی میرغفاری
ناظر داوری: زاهد بحرینی

فولاد خوزستان - پیکان تهران، ورزشگاه غدیر اهواز
داوران: موعود بنیادی‌فر، مهدی عالیقدر، مهدی شفیعی و شاهو اصلانی
ناظر داوری: حسین نجاتی

ذوب‌آهن اصفهان - پدیده خراسان، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داوران: رضا کرمانشاهی، مهدی الوندی، رضا قیم و حسین زیاری
ناظر داوری: علی خسروی

تراکتورسازی تبریز - نفت تهران، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داوران: رضا مهدوی، محمدرضا منصوری، یعقوب سخندان و سعاد وفاپیشه
ناظر داوری: محمدجواد تقی پور

صبای قم - استقلال خوزستان، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
داوران: اشکان خورشیدی، رحیم شاهین، حمید غمزه و کمیل غلامی
ناظر داوری: نادر جعفری

استقلال تهران - سپاهان اصفهان، ورزشگاه آزادی تهران
داوران: محمدحسین زاهدی‌فرد، آرمان اسعدی، علیرضا ایلدروم و ناصر جنگی
ناظر داوری: محمود رفیعی

- کلیه دیدارها به صورت همزمان از ساعت 18 برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها