استاندار زنجان گفت: در حال حاضر محصول تولیدی واحدهای استان که حاصل دسترنج کارگران است به 40 کشور دنیا صادر می شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۹۱

به گزارش مهر، اسدالله درویش امیری در همایش روز جهانی کارگر، با اشاره به وجود 50 هزار شغل کارگری در استان زنجان، افزود: کارگران همواره از آرمان های انقلاب اسلامی در بخش های مختلف دفاع کرده اند و در مقابل تهدیدات تاریخی که معاندان انقلاب برای کشور ایجاد می کردند ایستاده اند.

وی ادامه داد: فعالیت دو شیفت کاری به جای یک شیفت و همراهی برای تحرک چرخ های توسعه تولید کشور نقش مهم و اساسی کارگران کشور برای رونق تولید بومی بوده است.

استاندار زنجان گفت: محیط کسب و کار و تولید چند عامل مهم دارد و کارفرما و سرمایه آن، مهندسان و طراحی واحد تولیدی، دانش، تکنولوژی و ابزارهای فنی و همچنین نیروی کار و کارگری عوامل کلیدی محیط کسب و کار محسوب می شوند.

درویش امیری نبود کارفرما و سرمایه را موجب نبود واحد تولیدی و کارگر عنوان کرد و گفت: همه عوامل مورد نیاز باید برای یک فعالیت اقتصادی و تولیدی در کنار هم باشند. یک کسب و کار و واحد تولیدی در کنار نیاز به سه عامل نخست نیاز جدی به کارگران ماهر و دلسوز دارد و بدون کارگر ماهر و دلسوز تحرک در کار نخواهد بود.

تثبیت 8000شغل کارگران استان

وی از تثبیت هشت هزار شغل کارگران استان در سال گذشته خبر داد و گفت: هشت هزار شغل کارگران که در معرض خطر و نابودی بود با اقدامات حمایتی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین طرح رونق اقتصادی تثبیت شد.

استاندار زنجان گفت: کارگران موتور محرک تولید کشور هستند و کارفرمایان، کارگران را به چشم بازوان اصلی چرخه تولید و عائله خود نگاه کنند. این نوع نگاه و رویکرد موجب دلگرمی کارگران شده و فعالیت آن ها را توام با عشق به کار و محیط کار می کند.

درویش امیری رابطه کار و کارگر را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این رابطه باید دو سویه و مناسب باشد. کارگر باید محیط کار را از خود بداند. اگر درایت و دلسوزی کارفرما نباشد محیط کسب و کار و اشتغالی ایجاد نمی شود. سرمایه کارفرمایان موجب می شود زمینه لازم برای شغل کارگران ایجاد کرده است. انتظار از کارفرمایان نیز این است که کارگران را به چشم بازوان اصلی تولید و محیط کسب و کار بدانند و به آن ها به عنوان عائله خود نگاه کنند.

وی افزود: برای حمایت از تولید و افزایش امنیت شغلی کارگران باید محصولات تولیدی واحدها که در انبار بود وارد بازارهای هدف می شد. این میزان صادرات و تقویت صادرات کالاهای تولیدی استان موجب شد تا 8 هزار شغل کارگران این استان که متزلزل و در معرض خطر بود صیانت شود و کارگران از نگرانی خارج شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها